Rubriky
Červen 2016
Po Út St Čt So Ne
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Archive for Červen, 2016

Trasa: 44 km, Rožnov, jez Pláňat, Březí, modrá Kotek, Štěkře, Černice, červená, Mirkovice, Malčice, osada Včelíny, Věžovaté Pláně, Poluška, vzhůru neznámu, býv. Rojov (ohrada s jeleny Sika), Krakovice (úžas), Zadní Kruhová, býv. Chudějov, býv. Svinihlavy, Bujanov a vlakem domů

Výškové metry: 868 m

Účast: Ondra, Vítek, Eri, Pavel Samec, Tonda, Petr Pokorný, Aleš, Majkl, Pavel Tíkal, Banán, Duby, Kory, Kocour, Vráťa, Peťa Jiřička, Koubič, Vláďa,

Pád: Ondra, Majkl (2x), Toník

Defekt: nikdo

Trackmaker: Vítek

GPS: žial Bohu, pokud nemá Aleš, nebude

Komentář: Klucka, včera to bylo… Prostě NEJLEPŠÍ! V mém, ale myslím nejen v mém, srdci jasná volba z letos doposud odjetých vyjížděk. A to se mi do ní ani moc minule nechtělo 😉 Včera na Startu jsem však byl mentálně nastaven a byl jsem hrází škarohlídům “nemáme to domluvený a vůbec jestli bude otevřená hospoda” a tak se Vítek nakonec přeci jen jal po počátečním bajku sáhnout k prostředkům pro něj pouze trpěných – pálit od Kotku asfalt až do Černic! Vypadal na asfaltu jak zdechlina (přetrénován?), ale byly to jen mimikry. Jakmile se najelo za Mirkovicema do terénu, už jsme ho neviděli – hodný chlapec ale čekal :-). Napřed lehounké mazlení s křišťálovou čistotou Jíleckého potoka (Vítku, příště se teoreticky lépe připrav, na odbývačku “Asi Mirkovický potok, ne?” jsem neskočil a sám si našel), pochvala od místních v Malčicích jaké máme krásné dresy, úžasný stoupák vyjetým úvozem ke Včelínům – díky Vy vozkové, sedláci, kravičky a koně co jste po stovky let újezd prohlubovali Po Polušce, zatímco my chvíli láskyplně hladili dozrávající klas, Vítek počal koukat do mobilu a bylo jasné, že opouštíme zaběhlý pořádek turistů – značené trasy.  Ta místa která jsou uvedena v popisu cesty, jsem samozřejmě neznal, ale bylo jisté, že krása kraje byla již kdys porobena pracovitými lidmi (dobrá, pracovitými Němci) a ani za 60 let nejsou stopy vymazány. Samozřejmě jsme i malinko sešli z cesty, ale odměnou byl nájezd zadními vrátečky do statku Krakovice, který nám vyrazil dech (viz fotogalerie) a tvrzení majitelů o první písemné zmínce z roku 1281 člověk věří (kdo na netu hledá, najde!). Bujanovská hospoda zář z tváře nezahnala, vlak z Lince překvapil svým komfortem a i na Vatík v CB došlo. Nádhera!

O.

P.s. Příště se vyjížďky neúčastním, tak to kluci ve zdraví s myslí čistou přežijte, Eri větří pilníka a plánuje něco extra dlouhého, neb to začíná vypadat, že za dvě neúčasti kápne pilník a bude tahanice o najeté kilometry. BOJ tedy hoří naplno. Vidíš, vidíš, Vendo, co jsi způsobil svou již druhou neúčastí 😉

P.s. Ještě bych chtěl vyjádřit velké politování nad úrazy, které kosí Nezmary a vyslovit přání: Již dost! Honyho eskapáda byla již popsána, a dál jen stručně – elektrická sekačka “made in urob si sám” prostě nemůže přinést nic dobrého (Přema) a jezdící dveře v kopci zaparkovaného auta také umí nadělat s prsty pěknou paseku (Peťa Šikl). Brzký návrat nejen na kolo, přeje zatím (jen) na těle nepoškozená část Nezmarů.

NZO: Kdo bude psát příště report, nesmí zapomenout na zušlechťovací okénko. I dětská básnička nám všem kdys posloužila a tu zná přece každý. Nebo dojde na těžký kus? 🙂 V souvislostí s dovolenýma pro Vás posílám jedno lyrické pohlazení, i když má motivace je jiná :-*

 

S lodí jež dováží čaj a kávu
pojedu jednou na dalekou Jávu

Za měsíc loď když vypluje z Janova
stane u zeleného ostrova

Pojedem spolu já a ty
vezmeš s sebou jen kufřík a svoje rty

 

Krátké video z vyjíždky ke shlédnutí ZDE

Trasa: 72 km, Rožnov, asfalt na Včelnou, motanice na Včelné, Kameňák, Plavnice, Římov, po červené Sv. Ján, pod Chlumeckou Horu, po modré až k mostu před Pořešínem, Malče, Besednice, Todně, Todeňská hora, Sedlo, po zelené kolem Stropnice, Doudleby, rechle, Vidov, a podél Malše domů.

Výškové metry: 1.027 m

Účast: Ondra, Venca, Vítek, Eri, Pavel Samec, Petr Šikl, Vláďa, Tonda, Petr Pokorný, Aleš, Pavel Dolejší, Majkl, Pavel Kosař, Pavel Tíkal, Banán, Duby, Vráťa, Míra Dvořák, Suďák, Peťa Jiřička, Honza Mikolášek,

Pád: Petr Pokorný – naprášil se sám, pochvala!

Defekt: nikdo

Trackmaker: Pavel Kosař

GPS: https://www.endomondo.com/users/11862576/workouts/751255871

Komentář: Nejdelší den před námi = nejdelší vyjížďka? Ano! A pěkným kalupem. Modrá kolem Malše je moc hezká! Dále bych se však chtěl věnovat jen teorii superkompenzačního tréningu. Vzhledem k tomu, že jsme byli na 3 denní rubačce a pak tam včera vložili další pěknou flákotu, je to více než vhodné.

Adaptace těla je zejména výsledkem správného střídání tréninku a odpočinku. Zatížení v rámci náplně v tréninkové jednotce vyvolá nejdříve únavu, neboť se spotřebuje více funkčních i energetických kapacit v těle. Tato únava sníží schopnosti organizmu. Toto je nesmírně důležitým podnětem pro takzvané přizpůsobovací změny, které probíhají ve fázi zotavení po tréninku. Pokud se dá tělu dostatek času, energetické zásoby jsou doplněny a hlavně pak překročeny. Nastává u vás superkompenzace. Optimální je provést další zatížení organizmu blízko vrcholu superkompenzační křivky, tedy v končící fázi zotavení. Je špatné, když další velmi kvalitní trénink nastane příliš brzo nebo naopak pozdě. Tedy ještě v době vrcholící únavy nebo už při odeznívání superkompenzační fáze. Pro zkvalitnění tréninku se občas používá další těžké tréninkové zatížení ještě ve fázi neúplného zotavení, ale o to pak déle musí proběhnout zotavovací fáze, jinak se blížíte katastrofě.

Fáze superkompenzace ale netrvá věčně. Organismus je šetrný a nikdy nedrží nevyužívané kapacity. Pokud nedojde k dalšímu zatížení systému tréninkovým impulsem, kapacita se postupně opět vrátí do výchozího stavu. Následuje-li ve fázi superkompenzace další impuls, celý cyklus se zopakuje s tím, že kapacita systému dosažená v této superkompenzační fázi se stává kapacitou základní a další superkompenzační vlna jí opět o něco překoná (viz. obr. A). Proto, aby k superkompenzaci vůbec došlo, je důležitá nejen velikost impulzu, ale i načasování. Relativně lepší variantou je, pokud jsou impulsy příliš daleko od sebe. Jestliže další trénink zatíží systém v době, kdy už superkompenzace vypršela, celý cyklus se pouze zopakuje bez jakéhokoliv superkompenzačního zisku a tedy i bez růstu výkonnosti (viz. obr. B). Horší varianta nastane v případě, kdy další impuls přijde příliš brzo, v době, kdy ještě regenerace kapacity nedosáhla ani vstupní úrovně. Tehdy nejen že systém nedospěje k superkompenzaci, ale je navíc zatlačen ještě do hlubšího vyčerpání, doba regenerace se prodlouží a oddálí se tím vhodná doba pro další tréninkový impuls. V případě, že takových impulsů následuje za sebou více, hrozí riziko překročení regeneračních schopností organizmu a tím závažné poškození – sportovní zranění nebo přetrénování (viz.obr. C).

http://www.sportvital.cz/Images/Tr%C3%A9nink/Superkompenzace.gif

Takže asi tak ke včerejšku 🙂

O.

P.s. Rada starších mi včera oznámila, že se příště pojede do Bujanova (prý nevadí že po pátý za sebou na stejný směr) a tak se připravte na návrat vlakem!

NZO: Včera jsem si opakovaně v různých situacích kladl přemýšlivou otázku PROČ??? A o přemýšlení musí být i okénko. Tak přemýšlejte co tím chtěl básník říci!

 

Co ve věčnosti leží, mrtvé není,

v záhadě věků i smrt se ve smrt změní.

 

tdh

V zimě se začalo pátrat po destinaci výjezdního zasedání a vzhledem k tomu, že se nikdo k ničemu moc neměl, rozpracoval jsem variantu Orlická přehrada. Po mé několika hodinové práci provázené předchozím odsouhlasením se aktivoval Eri a řka, že chce jezdit pořádně v kopcích a ne v polích (sic!) bylo rozhodnuto o variantě Beskyd. A co si budeme zastírat, jestli mělo jít o kopce, plán vyšel dokonale!

 

Eri si vzal vše na starosti od ubytka, přes plánování tras, zajištění místního guida až po střežení morálky družstva, časového harmonogramu, za což bychom mu tímto chtěli vyjádřit velké díky, péče jak od tatínka. Za zmínku stojí, že Eri vždy stojí první v řadě za lobování pro ubytování, kde by se dala sehnat kultura, písnička či obdobné rozveselení, ale tentokrát mu zřejmě natolik záleželo na splnění fyzicky náročného plánu tras, že zabránil rozpadu družstva alkoholem a morálními poklesky izolací ubytování od zábavního průmyslu, děvčat a vůbec 🙂 Dík, také to vyšlo! A k tomu Tvé příkladné vstávání, zapřičiněné budíkem, nikoli zvykem vstávat v pět ráno, všechna čest.

 

Pátek: O páteční etapě Eri prohlásil, že jí naťukal do cykloserveru, ale zřejmě se jim tam pomotaly údaje o výškových metrech, a číslo blížící se 5 tisícům je asi nesprávné. Nebylo… I za hezkého počasí příliš velký koláč, který jaksi nabobtnal v nestravitelné sousto půl denním deštěm. Krpál na krpál, lesní práce s minimem výhledů po lesáckých cestách po traktoru v bahně neuchvátil ničím, mimo náročnosti. Dokonce byli někteří, kteří při čekání až přejde bouřka, hledali na meteoradaru zda by i na Orlíku pršelo 🙂 Nejvíce se na zadní postavilo zřejmě Alešovo podvědomí. Ještě si užil chůzi potokem s nesením kola na zádech (Vítkovo trik na rozveselení mysli) a pak ono martýrium bez oběda lehce před třetí ukončil pádem na kameny vystlanou cestu a ostrouhal si levou polovinu těla. Poté, co přestal po deseti minutách úpět, jsem konstatoval nutnost šití lokte a nutnost dozorového dohledu ke sjezdu na ubytko a společně s Peťou P. (a Alešem) jsme nuceně 😉 museli opustit mužstvo. Samík a Kory později přiznali, že si zbytek cesty vyčítali, že také nejeli dolů pohlídat Alešovo bezpečí… My doprovodili Aleše dolů, dali “oběd” a ještě zablbli v bajkparku, zatímco ostatní po “obědě” v pět měli před sebou ještě “mimořádnou mrdanici” (citace) zakončenou super trailem a návratem 20 kilometrů po asfaltu po rovině (rozuměj: mírně do kopce), aby v půl desáté dosáhli Velkých Karlovic.

https://www.endomondo.com/users/11862576/workouts/748617173

Sobota: Na sobotu objednaný guide s ním spojené projetí Marikovského traildoráda změnili téměř u všech stav mysli. Já, téměř otráven pátkem, musím přiznat, že jsem už dlouho nezažil hezčí den na kole, ale jedinci uzpůsobení spíše ke kousnutí se do řidítek na full gas než ke hrátkám s kořeny a kameny, vypouštěli věty typu: tohle se mi už moc nelíbí/já mám raději sklon svahu na opačnou stranu/co je hezkého na klepání řízků, když tím řízkem jsem já atp. A co teprv celotělově naražený Aleš s větou: “Drncání mě bolí a bojím se abych nespadl na ten zašitej loket…” Report píšu já, takže palce nahoru, hýkat nadšením jsem nemohl jen pro to, že jsem funěl, jak to bylo fyzicky i na hlavu náročné. Celý den jsem musel jen myslet na to, jak to projedu a s co nejmenší ztrátou na guida, který byl opravdu jinde než my na hadrtailech. Celodenní nekončící lesní pěšinečka – superparáda. Tu a tam pád, či šimpy vložka Aleše (pád z příkrého srázu se nekonal jen díky zachycení se větve jednou rukou – druhá prý pojídala banán), no prostě vše co k technickému trailu patří. Taky mě průvodce naučil termínu, kterým by Eri mohl nahradit svá kritická označení směřující občas k mým “drncavým rovinám” a sice “no flow trail”, muhehe.

https://www.endomondo.com/users/11862576/workouts/749090826

Neděle: Neděle měla rozhodnout o akci jako celku a tak bylo nutné udržet částečně klasicky nedělně demoralizované družstvo, které většinově netoužilo po další náloži, na uzdě. Věty: “třetí den už jsi zvyklej, tak ti ani nepřijde, že jedeš do kopce” úplně nezabíraly, ale podařilo se dosáhnout “vynucené shody” nad trasou, což byla ta nejlepší volba. Krásné věci po krásných výhledech, tak akorát dlouhé, s obědem v jednu. Po cestě jsme jeli kolem pomníku Charlotte Gariggue Masarykové, u které byla shromážděna asi 15 členná skupina zpívajících  místních. Skupinka vypadala opravdu zvláštně a ti z nás, co nevěděli kolem čeho jedeme a zřejmě (doufám!) ani neslyšeli co místní zpívají, začali vést řeči o podivném zdejším sektářství. Tyto bludné spekulace jsem s pobavením utnul s vysvětlením, že písně “Ach synku, synku” a “Hej Slované!” (já slyšel co zpívají) na sektářství opravdu nevypadají. Snad mi bylo uvěřeno.

https://www.endomondo.com/users/11862576/workouts/749679585

 

Takže hoši, krása nesmírná i když ne vždy se vše může líbit všem. A tak tomu bude asi i na tom Orlíku (Es kommt der Tag!).

 

O.

 

P.s. Nejvíc výškových metrů měl stejně nakonec Větrák, nedrcalo mu to a ještě nás provokoval při mytí totálně zabahněných kol hláškama: Nemohli byste mi to taky umejt, mám trochu potu na rámu… Jó silnice 🙂

 

P.s A kolik my toho ze životních mouder probrali krčící se v dešti, upíjející pivo, šlapající do krpálů, NZO prostě musí přijít i do reportu z výjezdního zasedání!

 

Nacpávám dýmku volný a hrdý mezi kamarády

To oni se mnou vytáhnou do bitevního pole

To oni budou spát v dešti pod hvězdami

To oni se mnou vyjedou na koních za vítězstvím

To oni jako já rozkazy budou poslouchat

To oni fanfáry nádherné budou sledovat

To oni zemřou vedle mne jako já možná vedle nich

To oni jako já se budou v slunci péct a v zimě chvět

To oni jsou, co se mnou budou víno popíjet

To oni jako já zákony mužů poslouchají

To oni po cestách se za ženami točí

To oni po nich touží, leč já chci lásku větší

Co srdce ovládá i mysl i mou hlavu.

 

 

trail makov

 

Trasa: 56 km, Rožnov, jez Pláňat, Boršov, po červené podél řeky do Třísova, mohyly v lese, žlutá až na Kleť, parkál, Holubov, atomizace skupiny když největší bajkeřinu doplní Vítek a domů

Výškové metry: 1.084 m (doufám, že tenhle vtip aspoň někdo pochopí!)

Účast: Ondra, Venca, Vítek, Eri, Kocour, Pavel Samec, Petr Šikl, Vláďa, Sochy, Tonda, Petr Pokorný, Bivoj, Ondra Míka, Aleš, Pavel Dolejší, Venca Drbout, Kory, Majkl

Pád: Aleš – naprášil Vítek, když tak se Aleši braň (opření se ro ruku, odrazem kolena od země jsi to vyrovnal atp.)

Defekt: Aleš

TRIPLE GOLD CLUB: No Aleš prostě chce brát co nejvíc cen – padáka má jistého, píchač by mu snad neměl uniknout, tak proč ještě nezavítat do klubu 🙂

Trackmaker: Éros

GPS: www.endomondo.com

Komentář: Jednou to za sezónu přijít muselo a přišlo to včera – místo toho abychom sbírali síly na kopce do Beskyd o víkendu ;-), jsme jeli potrénovat na Kleť. Červená kolem řeky je už řácky zarostlá a mě to přišlo tak nějak hezčí a těžší než jindy, neb na člověka to více působí, když byť jen tráva a listí zúží pěšinku o polovinu. Mňam. Chtělo by se to tam jednou vypravit při tomhle stavu s GoPro kamerou na helmě a hezké videjko je zaručené. Při jízdě kolem kamenných mohyl nad Třísovem mi říkal holubovák Pavel D., že akcičku začala asi před osmi devíti lety jedna místní dívenka, která si ráda balila, ba i dýmku nacpávala… A pak šla stavět 🙂 Kdyby všichni jezdili jen na kole, žádná takto krásná místa by nebyla, takže dívence fandím (mimochodem – sekání dříví lidstvo neposunuje o nic víc dál, než ježdění na kole, Kory 🙂 ) Žlutou z Třísova nahoru mám celkem rád, tak jsme s chlapci zpočátku i žertovali, jenže ten konec kamenným polem mi nakonec obrátil vnitřní hlas na každoroční mantru – “na bajku na Kleť jednou za rok je až až” A přitom na silnici to mám TAK rád 🙂 Ale jo, nohy dostaly varování, že se Beskydy blíží, tak to snad bude ku prospěchu.

 

O.

NZO:

Zbyla mně veteš vzpomínek,
zástavní list z mých hodinek
a zablácená promenáda
z dob, kdys mne ještě měla ráda.

V městě teď bouří karneval,
a já bych slzy proléval.
K úpadku spěje moje firma.
Pánbu mne pere všema čtyrma.

 

Před koncem roku 2015 se nám (Petrovi Š., Jardovi V. a mě) podařilo nominovat na extrémní nonstop cyklistický závod Loudání 2016. Jeho trasa je do poslední chvíle tajná, vede především terénem, často velmi těžkým, nesjízdným. Vzkaz pořadatelů pro odvážlivce, kteří se rozhodnou závodu účastnit je tento: „Délka Loudání bývá mezi 600-800 km, buď tedy připraven tlačit nebo nést kolo 600-800 km. Změna je ale vyhrazena, překvapení je v genech Loudání“.

Přípravě jsme se snažili věnovat jak to jen šlo. V zimě jsme poctivě lítali okolo ČB v rámci Nightride, na jaře jsme se snažili najezdit nějaké delší km. Až mě to kazilo radost z jízdy, kolikrát jsem se musel trochu nutit a jet na kolo ne za zábavou, ale že musím něco najezdit. Naštěstí mě začalo pobolívat koleno, tak jsem se 2 měsíce před startem raději šetřil :). Do Loudání jsem najel 1290 km, 24.344 výškovým metrů, 86,5 hod  (+noční, které jsem jezdil bez tachometru).  Mocně jsme plánovali a přemýšleli o výbavě. Co všechno budeme potřebovat? Co je zbytečné vozit? Jak zabalit a do čeho? Pojedeme v noci? Jaká mít sebou světla? Bude možnost si někde dobíjet telefony, světla, GPS logery? Budeme muset vézt jídlo, nebo bude možné koupit cestou? Jaký mapník? Spacák sebou nebo spát po penzionech? Vydrží nám kola? Co sebou za nářadí a náhradní díly? Jaké oblečení? Těžko se plánuje, když se neví, kam se pojede, dokonce ani kde je start a cíl a vlastně ani jak dlouhá trasa nás čeká. A jaké bude počasí? Byl jsem z toho dost nervózní. Dobrý test bylo na začátku května objetí VKJČ nonstop – naštěstí bylo dost hnusně, takže jsme zocelili tělo i ducha, vyzkoušeli vybavení a hlavně se uklidnili, že tenhle druh cyklistiky jsme schopní vydržet. Kamarád Lojza nás vybavil výrobky jedné nejmenované firmy (ORGOŇ), které se moc osvědčily. Celé Loudání zvládly bez problému, krásně drží na kole, jsou praktické. Chválíme a doporučujeme, jen nesmíme dělat reklamu. Už má moc zakázek a nestíhá kvůli tomu jezdit na kole a běhat!

Týden před startem jsem snad 10 x denně kontroloval předpověď počasí. O víkendu se Čechami prohnaly přívalové lijáky a kroupy. Výhled také nic moc, nakonec bylo jasné, že zmokneme určitě. Sice mělo být teplo (přes den 20-25°C, v noci 10-15°C), ale přeháňky a bouřky každý den. Konečně tu byl start. Středa 1.6.2016. Ještě trochu nervozity při balení (dopolední nákup pláštěnky), navěšení kola a hurá na nádraží. Alice se se mnou přišla rozloučit ke vlaku, dostal jsem energy tyčinky, ale opalovací krém jsem odmítnul z pověrčivosti. Věřil jsem, že když si ho vezmu, tak bude pršet, když ho mít nebudu, tak bude hezky. Nakonec to moc nevyšlo. Nervozitu jsme s Petrem ještě v ČB v nádražce zahnali dvěma pivkama, jedním ve vlaku a pak jedním na oslavu setkání s Jarunem na nádraží v Praze. Jeli jsme do Kladna a odtud už kolmo do Slaného (asi 12 km na rozjetí) na místo srazu ve 20 hod v hospodě na zimáku.

Když jsme přijeli, bylo už na místě živo, startuje 60 bajkerů. Mezi nimi známé tváře, legendy Martin Vít, Milan Silný, Honza Vlasák, … nálada uvolněná, pivka, večeře. Přehnala se bouřka, mokro bude, to jsme čekali. Krátká instruktáž, rozdání GPS logerů a už konečně odtajnění trasy – rozdání 38 kusů map tištěných na formátu A4. Mapa Shocart turistická, měřítko asi 1:50.000, zapomněli jsme se zeptat. Jarun dokonce přišel s teorií, že ve směru východ západ se mu jede lépe, než ve směru jih-sever :). Trasa je v mapě vytečkovaná, po stranách je text, který trasu komentuje a upozorňuje na záludnosti. Na webu Loudání pořadatelé během května poskytovali indicie o trase. Nejvyšší místo trasy je skoro přesně o 125 m nižší než nejvyšší vrchol Čech za protektorátu (Javorník na Šumavě 1.066-125=940 m. n.m. snad Dyleň? Na trase je místo, kde když se dáte na severovýchod, tak se ocitnete na západě – snad někde mezi Karlovarským a Plzeňským krajem? Nakonec i odtajnění cíle ve Slaném, délky trasy 645 km a převýšení 12.400 výškových metrů. To ukazovalo na papírově lehčí ročník, než byly některé v minulosti. Taky to mohlo být mlžení, ale naštěstí nebylo. Horečnaté listování, ano je to tak. Ze Slaného na západ, Cheb, Aš, Slavkovský les, líznout Krušné hory a zpět. Většina po turistických trasách, přejezdy po cyklostezkách a opuštěných silničkách. Smysl Loudání pěkně vystihnul jeden biker blízký pořadatelům: „tradice Loudání je jet po ČR a v bahnolese. Alpské parkové terénky nechť vychytá jiný druh závodu, a my nechť dál odplevelujeme zapomenuté trasy KČT“.

 

Setmělo se a jdeme na to. Středa 22 hod. Start. Čelo vyrazilo, jak kdyby se jelo 2 x kolem bloku. Věřili jsme si, po tmě jezdíme, světla máme vychytaná, výkonné čelovky. S mapou to umíme, jezdíme orieňťáky. Nejezdíme ale podle mapy a po značkách v noci, takže mě čekalo nemilé překvapení. Posvítím si na mapník, folie mi odrazí světlo do očí, nic nevidím, snažím se něco vykoukat v mapě, kouknu do tmy, nic nevidím, jedu poslepu, trochu se rozkoukám, posvítím si do mapy, folie mi odrazí světlo do očí, … hrůza. Navíc jak je všude voda, bahno, vlhko, tak se mi mapník mlží, každou chvíli ho otírám. Chtěl jsem jet svoje tempo a nevybláznit se hned na začátku, ale vlaju za ostatníma a snažím se udržet, jet podle nich. Do mapy moc nekoukám, je to zbytečné. Po pár desítkách kilometrech se ustálila skupinka – já, Peťan + 4 další. Docela jsme jeli vpředu, na checkpointu 02 jsme byli na 12.-17. místě. Z checkpointů se posílali kontrolní SMS, obratem jsme dostali SMS kolik máme ztrátu na prvního a kolik na jezdce před sebou. V posílaných SMS se účastníci mohli vyjádřit, jak se jim jede a v jakém jsou stavu. Hlavně ke konci trasy je to zajímavé počtení. Sám jsem z toho začal veršovat, taky na co pořád myslet celej den, něčím se člověk zabavit musí :). Kdo na Loudání závodí, nesmí spát. Obzvlášť první noc, to se musí jet nonstop. My spát chceme, náš hlavní cíl je dojet. Za Krakovcem to trochu znám, podél Javornice samé bahno a desítky brodů, tak jsme se rozhodli si to nechat na ráno za světla. Krásná autobusová čekárna je naše, uléháme asi hodinu po půlnoci, po 50 kilometrech. Posílám SMS Jarunovi, kolem druhé doráží a uléhá k nám.

 

Ráno vstáváme brzy, budík máme na šestou, dáváme si rohlík z domova a v půl sedmé už jsme na trase. Je mlhavo, vlhko, louže bahno, přes brody dojíždíme až k Berounce do Zvíkovce, odtud stoupáme po silnici, zastavujeme na rychlou snídani u asijské sámošky. Dál po lesních cestách, které jsou hodně vymleté od silných dešťů, všude koryta, nánosy bahna, louže, pěšinky rozryté od stáda bajkerů před námi. V Plasích je při vjezdu do města brána, projeli jsme a začalo pršet. Jako zázrakem je tam také sámoška. Teplá sekaná a vaječný chlebíček nám zvedá náladu. Ještě potřebujeme něco, což nacházíme na druhé straně města na nádraží. Já si v pokladně poctivě kupuji jízdenku na WC, Peťan jede na černo. V Plasech je checkpoint 03, jsme na 45. místě, opravdu většina borců nespala a jela nonstop. Ne že by na umístění záleželo, hlavní cíl pro mě byl dojet, ale sledovat jak se posouváme bylo zábavné. Ráno jsme byli hodně vzadu jelikož nás předjeli ti, co spali míň nebo vůbec. My je během dne sjížděli, večer jsme se v pořadí dost posunuli a šli spát. Ráno opět pokles v pořadí. Začíná svítit sluníčko, cestou do Stříbra Jarunovi trochu odjíždíme. U oběda se vyhříváme a sušíme věci. Dál jedeme podél Mže, místy je to na tlačení, nošení, chvílemi i slaňování. Opět přichází bouřka, schováváme se na verandě pěkné chajdy. Není tu signál, takže nevíme, za jak dlouho se to přežene. Riskneme to a ještě za mírného deště vyrážíme do prvního většího kopce. Další sámoška, sušenky, kobliha, kola, voda – klasický nákup od asijského prodavače, bude nás to čekat ještě mockrát. Jak se blíží večer, tak postupně sjíždíme bajkery, co jeli nonstop a o některé se i bojíme. Únava jim kouká z očí, nemluví, na pozdrav nereagují, neusmějí se. Zkoušíme to dotáhnout na CHP05 Krasíkov a daří se, od startu ujeto 217 km, dnes nějakých 170 km. Úplně nahoře na Krasíkově je překvapivě vodovod, teplá sice neteče, ale přesto umýváme bláto z kol a ze sebe – alespoň z toho, co nám čouhá z drezů. Většinu nočních jezdců jsme dojeli, pod Krasíkovem spí spousta lidí, početná skupinka v penzionu Dvůr Krasíkov. Také to zvažujeme, ale nakonec chceme být přírodňáci, to vnímáme jako pravé Loudání. Až později se dovídám, že Dvůr Krasíkov patří bývalé kolegyni Alice z práce, dokonce jí Alice posílal SMS ať se o nás postará. Až druhý den ji odpovídala, že tam spalo spoustu loudalů, ale dva odpovídající popisu konstatovali, že je to na ně moc luxusní a zmizli, takže je jí jasné, že jsme to byli my. Jedeme kus z trasy do Kokašic, hledáme hospodu, bohužel je zavřená. Z mapy víme, že je tam benzínka, tak plni naděje jedeme k ní, ale je taky zavřená. Takže klasika, fotbalové hřiště, ubytováváme se ve 21 hod. Poslední rohlík z domova k večeři a spát. Posílám SMS Jarunovi, zkusí nás dojet. Před spaním zapínáme data a kontrolujeme mobily. Vyráží nám dech, jaká diskuze se o nás vede na viberu, jakou máme podporu od kamarádů spolubikerů, kteří nás sledují z domova. GPS logery fungují bezvadně, kontrolují náš pohyb na on-line mapě. Bez přehánění jsem dojatý a mám skoro slzy v očích. Po půlnoci volá Jarun, že je v Kokašicích a hledá nás. Vysvětluji mu to, ale oba jsme dost unavení, i mentálně, takže napoprvé se to nedaří. V dalším telefonátu si ujasňujeme, kam je do kopce a z kopce, vlevo a vpravo, a nakonec se shledáváme. Jarun dotáhnul loudala Dana, kterého potkal cestou, chudák jel nonstop, moc nemluví.

 

Ráno bohužel prší. Na meteoradaru to vypadá, že by déšť měl postupně přestávat. Přejíždíme na benzínku, dáváme si bagetu ke snídani a pán nám dokonce uvařil čaj. Stále prší, ale vyjíždíme v sedm hodin s nadějí, že to jednou přestane a snad to bude brzy. Čeká nás terénní část, pěšinka lesem a dál kolem Kosího potoka, hodně bahna. Začíná mě zlobit malý převodník, namotává se na něj řetěz. Snažím se to omývat a mazat, ale nevydrží to dlouho. Co nevyjedu na velkýho, to tlačím. Byl jsem z toho dost špatnej, kdyby to tak bylo pořád, tak by to bylo peklo. V Plané zastavujeme na gyros, až je mi pána líto, jak mu tam okapáváme. Dan jel pořád s náma, docela jsme pokecali, vypadal v pohodě. Když jsme chtěli vyrazit dál, tak tam najednou nebyl, chvíli jsme čekali a pak jeli dál bez něj. Mysleli jsme, že odjel dřív, ale nakonec asi jel ještě něco koupit a jel za námi. Už jsme ho neviděli, později vzdal. Okolo Kosího potoka dělala trasa smyčky, na dvou místech se přibližovala až na pár stovek metrů, takže bylo možné v dáli zahlédnout někoho, kdo byl desítky kilometrů před vámi nebo za vámi. V cíli jsme se dozvěděli, že jeden borec, s kterým jsme se cestou dost potkávali, minul odbočku a vynechal smyčku. Náhodou se tak dostal na čelo závodu a zrovna těsně před prvního, který když ho před sebou uviděl, tak prý z toho měl málem infarkt! Přestalo pršet a v Mariánských lázních u fontány dokonce svítilo sluníčko, nálada se zlepšila. Jarun měl z nás nejvíc naloženo, tak u pošty přebalil bágly a nepotřebné věci poslal domů balíkem. Geniální tah, zkušenosti jsou znát :). My s Petrem jsme naopak jeli dost nalehko, co nejmíň věcí, být co nejlehčí. Na večer mi vlastně zbylo jen jedno moirové triko, ponožky a trenýrky na spaní. Všechno ostatní jsem měl na sobě mokré.  Ještě jsme doplnili zásoby v sámošce a vyrazili směr Dyleň, na nejvyšší bod trasy. Cesta přes střed Evropy byla totálně rozježděná od lesáků, ještě jsme navíc s Jarunem přejeli odbočku, Peťan byl před námi. Naštěstí jsme potkali kolegy, co už se vraceli, jinak bychom bloudili víc. Slíbil jsem jim za to, že nám ukázali cestu pivo, až se někde uvidíme, ale už na to nedošlo. Na Dyleni začalo pro změnu pršet, v blátivém sjezdu jsem si ustlal, naštěstí bez následků. Začali jsme kopírovat hranice po starých vojenských cestách, signálkách. Vojáci se s tím tehdy moc nemazali, hodily pravítko na mapu a bylo vyprojektováno. Nekonečné úseky bez zatáček, ostře nahoru, ostře dolů po staré asfaltce. Sice to ubíhalo, ale nic moc zábava. Někde v lese jsme překonali polovinu trasy, psychologická meta, teď už jsme měli víc ujeto, než nám zbývalo. Na dalším checkpointu v Pomezí nad Ohří další SMS, další asijská večerka. Až do Aše se nám nechtělo, v obci Libá to vypadalo na hospody, tak jsme si řekli, že popojedeme alespoň tam. Před námi bouřka, naštěstí odešla, jeli jsme těsně za ní. Lesní cesta vypadala jak potok. Nahoře proti proudu, dolu po proudu. V obci Libá jsme našli penzion s hospodou. Pro dnešek končíme, je asi 19 hodin, dnes jsme ujeli 120 km, promočení, zabahnění. Nejdřív jsme se osprchovali u pumpy, komplet boty, návleky, promočení už jsme byli, tak to bylo jedno. Ještě jsme přemýšleli o spaní venku, navíc pan domácí má prý na ubytování plno. V hospodě seděli další dva loudalové, pokecali jsme, že prý spí ve stejné vesnici kousek vedle. Po telefonu jsme se tam taky objednali. Jak to pán slyšel, tak prej že to tam není úplně dobrý, přeorganizoval ubytování a nakonec na nás zbyl pokojík. Nám už se ven taky nechtělo, tak jsme rádi zůstali. Vtipný bylo, že pán si myslel, že tam spí i ti dva před náma, když platili a loučili se, tak se dost divil. Dali jsme pár piv, večeři, sprchu, vyprali si zabahněné oblečení a šli ještě na dvě, aby se nám lépe usínalo. Šli jsme jen v ponožkách ve zbytcích suchého oblečení, domácí když nás viděl, tak nám dokonce půjčil pantofle. Dorazila k nám zpráva, že Loudání už má vítěze. Neskutečný. Mavit ujel trasu za 46 hodin beze spánku. Cestou si jen jednou lehnul do krmelce, ale nemohl usnout, protože se bál, že usne moc tvrdě a bude spát zbytečně dlouho. Tak raději po půl hodině jel dál. Paní z kuchyně nám vyprávěla, že včera před zavíračkou přijel cyklista a ptal se, jak dlouho bude čekat na polívku. Nestačilo mu, když řekla, že moc ne, ale když slíbila, že bude hned tak si dal hned dvojitou a pak ještě jednu. Zaplatil a vyjel do tmy. Podle času a popisu si myslíme, že to byl druhý v cíli Štěpán. I my jsme nechtěli zbytečně ztrácet čas, snídaně by na nás byla pozdě, pán byl ale kreativní a nic pro něj nebyl problém – dostali jsme večer na cestu 2 řízky mezi krajíce chleba. Parádně se o nás postarali, vyspali se v teple v měkké posteli a ráno jsme se oblékali částečně do suchého. Příjemná změna. Přes noc jsme také dobili všechny elektronické cajky. Po tmě jsme nejezdily, takže jsme za celé Loudání ani nepotřebovali dobíjet z powebanky, které jsme pro jistotu vezli.

 

Ráno budík na 5:30, ještě jsme se pořádně nerozjeli a Peťan měl defekt. V Aši u sámošky nás dojel chlapík v oranžovém dresu. Dali jsme se do řeči, cestou se nás lidi ptali, že někdo v oranžovém dresu urval hned na začátku kliku, jestli jsme to nebyli my. Byl to on, prý se mu to stalo asi 20 km po startu. Šel pěšky 17 km do Rakovníka, že tam přespí a ráno mu to tam snad někde opraví. Lehnul si, ale nemohl usnout – před startem si dal 5 redbullů aby se mu nechtělo spát a mohl jet celou noc. Povedlo se, v Rakovníku byl vzhůru celou noc. Ráno skutečně kliku opravil a v Aši nás dojel. Jaké odhodlání! V sobotu jsme se hodně potkávali, vždycky prohodil pár slov, pohodář. Bohužel do cíle nedojel, později v Lokti se mu rozbila zadní brzda, a to už opravit nešlo. Dojeli nás další lidi, tak nás bylo celkem asi 7. V terénu na nejzápadnější bod ČR jsme jim s Peťou foukli, na trojstátí jsem měl defekt, tak nás zase předjeli. V Hranicích opět asijský obchůdek. Obecně mapoval Peťan a musím ho pochválit, pár přejetí odboček, s postupující únavou častěji, jelikož jsme byli stále méně ostražití. Naštěstí jsme žádné zásadní bloudění nevytvořili. Kolikrát jsme stáli, koukali do mapy a nevěděli. Když si teď doma procházím mapu, tak to je úplně jasné, jak jsme to nemohli vidět? Únava dělá svoje, ani vám to nemyslí. Když jsem se dostal dopředu, tak jsem na modré podél hranic zabloudil 2 x na dvou kilometrech. Díky tomu se přes nás přehnalo pár lidí, ale ve výjezdu v terénu podél hranic jsme je zase předjeli. Naštěstí jsem vepředu moc často nebyl :). Zajímalo by mě, jak by to Peťan dal, kdyby jel v závodním tempu. Myslím, že by byl hodně vysoko. Zajímavý byl průjezd golfovým hřištěm, rozjařeně jsem golfisty zdravil, ale moc mě nechápali. Před čínským obchůdkem (kde jinde) ve Skalné se nás sešlo 9 od 33. místa. Vyrazili jsme první, v Lubech se spustil ceďák, zrovna jsme jeli okolo benzínky, tak jsme to tam přečkali. Za půl hodiny, co jsme tam byli, tam přijela pouze německá auta, na stojanu měli cenu jen v eurech. Dál to byl docela záhul, dlouhý výjezd. Nahoře krásný lesní palouk, pásly se tam kozy. Jedna mě zvědavě okukovala a dokonce mi ochutnala zadní blatník. Po houpavé lesní cestě to frčelo, v prudkém sjezdu mě pak překvapila dost hluboká svodnice, na poslední chvíli jsem jí přeskočil. Následoval nejetelný kopec do Rotavy, další sámoška.  Jarun píše SMS, že mění drát v zadním kole (asi stejná svodnice). Je to šikula, vyměnil a jel dál. S Petrem jsme jeli napřed přes vrchol Javorník, krásně jsme si užili tlačení přes louky a pak dlouhý sjezd do Nejdku. Dali jsme si rádlera v hospodě, koukli na mapu, uvažovali o kempu v Lokti nebo v Březové za Karlovými Vary. Rozloučili jsme se s ostatními Loudaly, co jsme tam potkali (dávali si večeři) a jeli dál. Krásná pěšinka kolem kolejí byla skoro to nejpříjemnější, co jsme zažili. Pak další chuťovka. Jestli někdo nemá rád naši panelku okolo letiště v Plané, tak ať si zajede na panelku u letiště před Loktem a bude ji milovat. Tahle je tak stejně dlouhá a má převýšení jak kráva, dole jsem nevěřil, že to vyjedu. Nohy docela dobrý, ale otlačený zadek už moc bolel, půlku jsem jel ve stoje. Navíc mě začalo pobolívat koleno. Kluci si stěžovali na rozmáčená palčivá chodidla, nikdy by mi nenapadlo, že tohle může být problém. Z Lokte to podél řeky jelo rychle, v Doubí u KV jsme před další čínskou večerkou udělali plán, že pojedeme dál. Jestli chceme být zítra v cíli, tak to musíme dnes natáhnout. Když to půjde tak dojedeme až na CHP 11 do Bochova. Když ne tak si lehneme někde cestou. Pro jistotu jsem koupil k večeři párečky (6 párků ve slevě za 16 Kč) a rohlíky. Nakonec jsme to dojeli, ve 22 hod jsme byli v Bochově, aktuální 26. místo, dnes 180 km, jsme na 523 km, do cíle zbývá 121 km. Na hlavním silničním tahu Praha-KV jsem si vysnil nonstop motel, ale byla tam jen benzínka. Na náměstí byly 3 hospody, všechny otevřené a všechny bez jídla. V jedné jsme vyžebrali aspoň polívku. Dorazili ještě dva Loudalové, dali jsme pivka, brambůrky, pokecali. Spaní klasika, všichni fotbalové hřiště. Jeden z tech borců nevezl spacák, jen deku a ALU folii. Jarun dorazil rovnou na hřiště asi o půlnoci, zrovna jsme se ukládali. Z hospody jsme mu přivezli lahváče, dostal párečky a rohlíky z Doubí, tak se i navečeřel :). Únava odpovídala ujetým kilometrům, ale pořád se dalo jet. Pro mě bylo hlavní jet hlavou. Na lehké převody, ve větších stoupání raději tlačit, šetřit síly a nechat odpočinout sedací části a bolavé koleno. Průběžně jsme se cestou promazávali, ale trochu odřené pozadí a třísla jsem měl. Kdyby se pavián s vlkem rozjeli, tak by to bylo na odstoupení. Jak nám říkali na vojně, důstojník musí dohlížet na hygienu mužstva, vlhká zapářka dokáže demoralizovat celé pluky. Jak dnes bylo lepší počasí, tak už mě nezlobil malý převodník. Pro změnu jsem ale měl chvílemi furtšlap. Když jsem nešlapal, tak se kazeta otočila někdy sama a popotáhla řetěz. Nepříjemné, ale dalo se jet. Bordel v ořechu, povídal Petr. Oprava sborkou-rozborkou cestou by byla problematická, pokud by se to kousalo víc, tak by byl velký problém. Snad to do cíle vydrží.

 

Kolegové vstali ve 4 hodiny a odjeli. My klasika v 5:30, prvně jsme zajeli na benzínku na snídani: menu bageta, kobliha, čaj, záchod. Benzínka je jistota, po pár minutách přijeli další a další, zase nás byla parta asi šesti statečných. Prožité útrapy na nás zanechali stopy. Estetické, ale hlavně pachové. Smrděl jsem dokonce i sám sobě, když nás bylo víc pohromadě, tak mě slzely oči. Včera večer jsme se snažili z mapy vyčíst, co nás čeká. Hodně silnice nebo cyklostezka, pár terénních vložek, to už by mělo jít, kde ale nastoupáme 2.500 výškových metrů, které zbývají do slibovaných 12,4 km? Říkali jsme si, že to nakonec bude asi méně, tachometry už nám pár dnů nefungovaly, tak jsme úplně neměli přehled. Myslel jsem, že tachometru nedělá dobře vlhko, ale doma sem zjistil, že se o brašnu na řídítkách prodřela kabeláž. Na začátku dne jsem trpěl, opuštěné silničky sice moc krásným krajem, ale pořád nahoru dolů na větru. Už mě bylo jasné, že se na celkové převýšení doškrábeme. Navíc mě už dost bolí koleno, je oteklé, zkouším brufen. Vjíždíme do terénu, žlutá značka ale uhýbá na druhou stranu než je zakreslená v mapě. Podle pokynů pořadatelů máme jet podle mapy, tak se vydáváme po staré trase. Starou trasu mám i v mobilu. Už víme, proč byla přeznačená. Zemědělci zrobili ohrady, chvíli tlačíme podél ohradníku křovím, pak už ho přelézáme a jedeme po louce. Dál v lese se překřižovala trasa staré a nově přeznačené značky. Špatně jsme odbočili, takže jsme jeli po nové žluté v protisměru. Totálně jsme se v tom zamotali, podle GPS v mobilu jsme to nakonec přes pole a přes les trefili na modrou, kde se mělo jet. Velká ztráta času, sil fyzických i psychických. Dále po modré to bylo drsné stoupání až na Kružínský vrch, bláto nalepené všude, kolo o 3 kila těžší.  Jarun má krizi, jedeme s Petrem napřed. Sjezd a před námi další kopec. Značka je zase jinudy, ale domorodci nás varují, že po staré to nejde projet, že jsou tam obory. Tak to vzdáváme a objíždíme kopec z boku. Pořadatelé ještě budou analyzovat záznamy z GPS logerů a vyhodnocovat, jak kdo držel trasu. Kdo si to někde zkrátil, dostane penalizaci. Jsem zvědav jak to zrovna tady dopadne. Čeká nás delší přejezd po silničkách, ubývá to rychleji než v terénu, ale trpím, vítr proti. Je na mě také už moc horko, sluníčko praží, opalovací krém by se nakonec hodil. Na dalším checkpointu navštěvujeme pro tento závod poslední asijský obchůdek. Ani nedokážu spočítat, kolik jich celkem bylo. Neskutečných 55 km do cíle, už se tam vidíme. Ještě kus silnice a pak vsuvka v terénu přes vrchovinu Džbán. Neznalým místních poměrů nám to nedochází, ale čeká nás peklo. Jak píše Jarda „mapový list 34 zůstane navždy otištěn na moje sítnice“. Nejdříve velký výjezd na Výrov, pak tlačení po uklouzané jílové cestě na zříceninu Pravda (později se v cíli od místních dozvídám, že je vžitý slogan „Pravda je jen jedna“), prudký sjezd a s kolem na zádech (tlačit už nešlo) ke hradišti Rovina – ta nahoře skutečně byla, ale pro mě nejstrašnější výstup celého Loudání. Doslova jsem naplnil slogan organizátorů „Co nejde vyjet, to jde vytlačit. Co nejde vytlačit, to jde vynést. Když to nejde ani vynést, tak teprve v ten moment jsi na Loudání“. Následuje krásný sjezd, silnička mezi chmelnicemi, poslední výraznější stoupání z Třeboce. Tam potkáváme jednoho z organizátorů Libču, na kole nám jel naproti. Chvíli jede s námi, probíráme život a tak. Následuje krásný jezdivý úsek po suché lesní cestě, teď už to dáme! Už je to jen po silnici, ještě ve Slaném trefit cíl. V centru koukáme do mapy, rozjíždím se, řetěz se kousá a sukuje se mi do přesmykače. Nejde vyrvat. Bezmocně na to koukám, to se mi snad zdá. Pár stovek metrů před cílem. Nakonec pomohlo odmontování přesmykače. Projíždíme městem a už nacházíme tenisové kurty. Neděle 16 hodin. CÍL. Jsme tu z účastníků zatím sami, všichni, co dojeli před námi už jsou pryč. Poslední dojeli 6 hodin před námi, jeli nonstop posledních 28 hodin. Když jsme přijeli do Bochova, tak byli před námi 2,5 hodiny, my tam spali, odjížděli jsme 12 hodin po nich, v cíli jsme byli 6 hodin po nich. Dostáváme do ruky pivo, myjeme kola, dáváme si teplou sprchu, pereme oblečení. Krásně svítí sluníčko, vše uschne a na cestu domů budeme voňaví. Až na boty – to je fakt síla. Ve vlaku domů si od nás odsedají lidi a paní průvodčí za sebou nezavírá dveře a nahlas to komentuje. U piva probíráme zážitky s pořadateli a ostatními, kteří dojíždí postupně po nás. Doráží i Jarun. Cílový guláš bohužel zkysnul (o důvod víc být příště rychlejší :)), tak jsme si zašli na jídlo vedle do hospody. Borci z Vysočiny si dali sprchu a pak si šli koupit kraťasy a trička do Lidlu. Na žádnou večerní párty to nevypadá, všichni jsou unavení a míří domů. Stíháme vlak ve 20 hod do Prahy a pak dál do ČB, kde jsme 01:20. Jsem šťastný, ale únava dělá svoje, spíš je to taková apatie. Pivka co jsme od Jaruna dostali do vlaku na rozloučenou ani všechna nevypijeme. S odstupem pár dní jsem moc rád, že jsem to jel a ujel a za to moc děkuji parťákům Jarunovi a Petrovi. Bez nich bych to nikdy nedal, a vlastně ani nepomyslel na to, že jsem schopný to ujet.

 

Díky klukům pořadatelům, moc hezká akce, taková pro kámoše. Podle jejich slov punková, odmítají sponzory a publicitu, nějaký článek prý vyjde ve VELU, jehož redaktor taky jel,  ale spíš jsou z toho rozpačití, než aby byli rádi. Každý si může vybrat, jak Loudání pojede. Neskuteční borci to prolétli. My se snažili jet bez zbytečných zastávek, ale jen od slunka do slunka. Vyhodnotili jsme, že po tmě bychom byli pomalí, raději jsme si přes noc odpočinuli. Před startem jsem snil a doufal, že v pondělí bychom to mohli dojet. Dokonce se nám to povedlo o den dříve.  Byli ale také loudalové, kteří si to opravdu užívali. Zastavili u každé zahrádky (kde mi jen smutně projeli kolem), stihli si taky něco vyfotit, prohlídnout. V cíli byli sice až ve středu, ale takový způsob mi je moc blízký. Uvidíme co příště :).

Ještě trochu statistiky. Údaje pořadatelů, tachometry nevydržely: ujeto 645 km, 12.400 výškových metrů. Hrubý čas jízdy 90 hodin, zajímal by mě čistý čas jízdy. Průměrnou rychlost jízdy jsme měli mezi 12 a 16 km/hod. Možná něco vypadne z GPS záznamu, jestli se k nám dostane. 3 x spaní venku ve spacáku, 1 x penzion. Jeden oběd a jedna večeře v hospodě, jedna polívka večer v hospodě, jinak sváči po sámoškách. Před a po návratu jsem vážil stejně 92,5 kg. Oblečený s batohem 97 kg. Batoh vážil 4 kg. Komplet s kolem, na kterém byla přední brašna 114 kg. Kolo váží asi 13 kg, navěšeno na něm bylo tedy 4 kg (+ voda v lahvích). Peťan mi po návratu vyčistil zadní nábu a kolo je zas v cajku. Odnesla to kabeláž na tacháči a napůl je prodřený bovden od řazení  – obojí od přední brašny, to by pro příště chtělo nějak ochránit. Nic mi nakonec nechybělo, ale je to spíš tím, že jsem se nedostal do nějaké nečekané situace. Ani jsem neměl nic navíc, všechno jsem použil.

www.loudani.cz

 

Trasa: 59 km, focení krásných samců v nových dresech, Meťák, Vidov, po modrý do Doudleb, pod Římov, na hráz přehrady, po pravém břehu singlíky, kochání se vodní romantikou, most mezi Jánem a Velešínem, cestičky na levém břehu, focení krásných samců v nových dresech s vodní romantikou, hráz, žlutá do Plavnice, Kameňák, focení krásných samců v nových dresech na mostě s výhledem na Černou věž a domů

Výškové metry: 938 m

Účast: Ondra, Venca, Vítek, Eri, Kocour, Pavel Samec, Petr Šikl, Vláďa, Sochy, Tonda, Petr Pokorný, Pavel Tíkal, Bivoj, Ondra Míka, Aleš, Banán, Víčko, Duby, Pavel Dolejší, Venca Drbout, Peťa Jiřička, Vráťa, Honza Kobes, Emil

Pád: Sochy, Venca Drbout, Bivoj, Eri (říkal mi že to pád nebyl, ale v průběhu večírku jsem byl ujištěn nějakým “dobrákem”, že byl), Venca – při závěrečném focení samečků mu focení stouplo do hlavy a byl natolik opojen svou a naší krásou, že zapomněl na jízdní dovednosti a chytil se řidítkama o žebrování mostu a předvedl, že dres vypadá dobře i když leží i (vyplněn tělem) na zemi

Defekt: Sochy, Venca Drbout – už na start dobíhali oba s defektem, zřejmě píchnul jeden a druhej, aby jsme na startu neřvali jen na něj, píchnul solidárně. Petr Jiřička – při návratu v půl deváté na Včelné se “Nezmarská komunitní pomoc s defektem” omezila na otázku: Jseš ok a máš vše na zalepení? Prej jo. Tak to snad dobře dopadlo 🙂

TRIPLE GOLD CLUB: Až (už?) v 11. etapě si klubík otevřela dvojice krasavců v nových dresech a po defektu se oba i řácky kvalitně vyváleli a zašpinili důkaz naší pospolitosti! Fuj! Důkaz naší pospolitosti vypadá krásně i špinavej 😉

Trackmaker: Ondra

GPS: www.endomondo.com

Komentář: Včera to bylo jen o třech tématech: 1) Dresy. Toto téma sebou neslo i spoustu podtémat: móda, stylové focení v rozličném prostředí, sebechválení, chválení ostatních (“jsi tak hezký kluk a nebo je to jen tím překrásným dresem?”), ale zároveň i sebereflexi – v lesíčku jsme vylekali mladý pár, který jsem se snažil uklidnit větou: “Nebojte se nás, my jsme jen takové polobuzničky” a zezadu byla věc halasem uvedena na pravou míru: “Celobuzničky!” No prostě nové dresy vzbudily mnoho pozitivních emocí a nutno vyzvednout sebeobětování Honyho, který VŠE  zařídil. Díky! (no a teda samozřejmě dík i sponzorům, i když s Vencou Drboutů jsme se shodli, že je celkem pakec robit každej den od nevidím do nevidím ve firmě Viton a pak si jet od práce odpočinout na kolo a celou vyjížďku koukat na nápis Viton, kterej má každej na prdeli, chi chi) 2) průběžně probíhající debata o Loudání, chválení a dotazy na loudaly Peťu s Víťou, kteří měli nohy na vyjížďce lepší než by kdo čekal, ale hlava byla lehce vymletá. Víťa toho moc nenamluvil a Peťa mluvil o syndromu vyhoření 🙂 No snad to nebude tak zlé, hrdinové. 3) Vyjížďka samotná byla dík vodní romantice, slunéčku, absenci bahna, pravidelnému tempu a veselým hochům prostě skvělá, nakonec i Vítek utrousil nejdejší svou větu: “Dneska je to super, mám to tu rád.” Já též. Jen Samík smutnil, že na romatické kolo se samičkou, je to z CB moc daleko. Tak jestli je tohle jediná vada…

 

O.

 

P.s. V KMP jsme předali našim hrdinům dort, vřele vyprávěli, že jsme je sledovali s napětím a úžasem, oni nám zase poděkovali, že jim naše Viber podpora moc pomáhala a tak jsme se pro jistou zase poplácali, ujistili se že máme hezké dresy a při pokračující debatě ještě Aleš navrhl, zda si nepořídíme i týmová kola 🙂

 

NZO: Když jsme byli včera pořád u vody, neslezla mi z hlavy myšlenka, že se zušlechťovací okénko musí týkat vody (a krásy samozřejmě, muhehe). Tak tady je úryvek:

 

Na skále sedí panna,
má démantový pás,
je celá ošperkovaná,
češe si zlatý svůj vlas

Má zlatý hřeben v hlavě,
češe a zpívá si,
zpívá tak dojímavě,
co zpívá, ach, co asi?

Lodník je dojat tím zpěvem,
ten zpěv ho tak ošálí,
že upoután luzným zjevem,
si nevšimne úskalí.

Vír loďku podemílá,
už nahnul se její kraj,
to všecko způsobila
svým zpěvem Lorelei.

 

To se nedá. Koukal bych na ty naše hrdiny pořád.

Někdo převezměte štafetu, já jdu spát, joo? 😉

mapa s pohybem Loudalů online ZDE

pořadí a jejich sms

Takhle jsem je zachytil před chvilkou (čas 01:10) , na hranici Středočeského a Plzeňského kraje, supr čupr, jedou jak dráhy, minimální ztráta na čelo, rozhodně top třetina. Tak držíme palce!

loud_02_06_2016_01_10

dnes 8:40

loud_02_06_2016_08_40

18:40

louding_02_06_2016_18_40

a pak že se v týhle zemi málo hulí…vypadá to jako mořskej koník, ale není to..(asi teda) :-)..safra, ať tím projedete klucka líp, už se blížíte..

konika takhle to samé dávají naši mistři (2.6. 20:45) :hadovka

vyhajaný?Tak hurá do práce, ju? 😉

loud_03_03_2016_8_10

a stejné místo ve stejný čas na radaru. Dobré ráno, Veitname!

pocasi_patek_rano

Trasa: 31 km, kolem řeky pod most na Plzeňský 🙂 Nemanice, Úsilné, žlutá na Libnič, pár koleček včetně hledání nového na Libniči, Baba, Rudolfov a domů

Výškové metry: 437 m

Účast: Ondra, Eri, Přema, Majkl, Pavel Tíkal, Aleš, Sochy

Na staru byli, ale vzdáním se bez boje účast nezískali: Ondra Míka, Pavel Dolejší, Kocour, Tonda, Vláďa, Petr Šikl, Kory

Pád: nikdo

Defekt: Majk, Aleš

Trackmaker: Ondra

GPS: www.sports-tracker.com

Komentář: Jarní nevyzpytatelné počasí přilákalo na start při kabonící se obloze více Nezmarů než bych čekal, ale ne všichni byli mentálně srovnáni s tím, že je nutné být jen a jen pozitivní a předem se nepokakat (jediného omlouvám Peťu Šiklů, neb ten si od středy na čtyř? pěti? denním Loudání www.loudani.cz užije kola, bahna i vody dost a dost). Takže po vzdání účasti hned na startu některými, další mentálně nepřipravení popojeli pod most na Plzeňský, ale ani tam je má zaručená informace, že z té bouřky mám v plánu vyjet a vím kam, nepřesvědčila natolik, aby to nezabalili. A to jsem hned na začátek cesty sliboval průjezd kolem Sconta, kde mají zrovna akci na deštníky! No nic, zůstali jsme v sedmi a těm jsem všechny mé sliby vyplnil. Po výjezdu do Nemanic jsme se už s kapkou nepotkali. Navnadění chlapci se vesele nechali fotit na staveništi dálničního mostu (trochu bahna tam bylo…) a již jsme mířili točit teréní kolečka u Libniče. Na závěr vyjížďky jsem se pokusil chlapce nalákat na industrial bajkink, chytl se však jen Aleš a Přema a neseme zprávu, že dvéře do světa strojů, rozvalin, průmyslového bordelu a sociálních ubytoven jest přehrazena novým plotivem. Ach jo, zase další bajkerská lokalita kterou nám vzali 🙂

O.

P.s. Že by příště už vysvitlo?

NZO: Včera to prostě JEN na začátku bylo o morálu. A zase se ukázalo, že horší je to, co je v hlavně, než to co se snáší z nebe k zemi 🙂 A kdo nepoklesne na mysli, bude odměněn. Bojem, bahnem, BAJKEM!

Déšť padá, déšť padá
z myšlenky je jen nálada
z nálady smutný déšť
a když už nepřátel není
člověk sám na sebe padá!