Rubriky
23242526272829
3031

Archive for Květen, 2016

Trasa: 41 km, Švábák, Máj, Haklovy Dvory, Kněžínek, Dasný, projížďka po výtopně Bezdreva, motanice u Vondrova, pod Zlivskou oborou a Křivonoskou k Hlubocký oboře, motanice kolem zámku a po pravém břehu Vltavy domů

Výškové metry: 370 m

Účast: Ondra, Venca, Vítek, Eri, Přema, Majkl, Kocour, Petr Šikl, Tonda, Pavel Tíkal, Bivoj, Aleš, Vráťa.

Pád: Ondra, Aleš (na stejném místě k posměchu ostatních)

Defekt: Bivoj

Trackmaker: Petr Šikl

GPS: www.sports-tracker.com

Komentář: O víkendu 6 z Nezmarů honilo silnici s pražskou sekcí, ale jen já a Peťa Pokorný, jsme s nimi absolvovali plné dva dny. Peťa jinak krásný víkend zakončil pádem se silničním lišejem, jenže po nedostatečné dezinfekci ran se dostavila sepse 🙁 V nemocnici při dvojité dezinfekci ran odolal “pomočení se bolestí” 🙂 ale antibiotikům ne a já byl tedy jediný kdo se total s prázdnýma nohama dostavil na start. Už při jízdě na start jsem cítil, že to nebude ono, ale bylo to ještě horší než “ono”. Po rozjetí jsem hned na Švábáku zjistil, že nemám na to se udržet “Áčka” – inu dím si: what the hell? Po dalších metrech, kdy kolem mě prosvištěl kosmickou rychlostí mňoukající starobní důchodce (jen věkem!!!), následován souputníky z “Béčka” plápolaje cedím přes zuby: what the fuck! A k tomu ještě milounká cesta po dvoudenním chcaní na písko bahnitých polňačkách a litry vody, bahna, písku do mého zkřiveného obličeje velely jediné: musí se na to přes zkušenosti! A povedlo se! Začal jsem po Přemovo radě zkušeně trapersky stopovat, kudy před hodnou chvílí projel bílý muž, v čemž mi bahno dost pomáhalo. Bohužel se stopované bledé tváře uchýlili k známému triku bránícímu úspěšnému stopování (v přírodě je to chůze potokem, v našem případě to byl nájezd na asfalt) a musel jsem občas sáhnout hlouběji než do zkušeností – přišel na řadu pud – kudy asi tak jeli? Znalost okolí mi dost pomohla a jakmile jsem skupinu zahlédl, nekompromisně jsem se nacpal dopředu, kam jsem ani trochu výkonnostně nepatřil a oddaloval, propadávaje se skupinou co mě předjížděla, okamžik počátku další stopovačky. Ufff a kde já všude včera tlačil a k tomu si hezky na chvostu sám se sebou pokecal… Tak se hoši těším, až si příště třeba promluvím i s někým z Vás. A snad nebudu mít bahno, písek, vodu a šlem úplně všude. Jó v neděli, to bylo slunéčko a ta silnice supr svištěla 🙂

O.

P.s. Cestou jsme potkali na silnici projíždějícího se Honzu Mikolášků, kterej nám odkryl šém: Ste jako prasata protože nejezdíte na silnici 🙂

P.s. Kolem Kněžínka jsem si Peťo vzpomněl, jak říkal děda po jihočesku velké kaluži na polňačce: LOKÁČ. Dík za připomenutí již téměř zapomenutého slova, trasére!

P.s. Majku, unikátu čtyř zrzek které jsme podle Tebe prý potkali na třech závěrečných kilometrech, jsem si vážně nevšiml. Měl jsem jiné starosti 🙂

NZO:

Vezmi si plášť, ať neprokřehneš zcela,

a zavři oči, abys neviděla,

v takovém nečase, takovou cestou jdu.

Trasa: 39 km, Suché Vrbné, dvě kolečka pod důchoďákem na Dobré Vodě, Dubičák, Hlincovka odvodňovacím kanálem a další dvě kolečka na Hlincovce, pět koleček v prostoru Mrhal, Rudolfov, Kodetka, kolem vojáků ke Škodovce, Čína a domů

Výškové metry: 795 m

Účast: Ondra, Venca, Vítek, Eri, Přema, Majkl, Kocour, Kory, Pavel Samec, Petr Šikl, Vláďa, Sochy, Tonda, Koubič, Petr Pokorný, Pavel Tíkal, Bivoj, Ondra Míka, Aleš, Víťa Kořínek, Banán, Víčko.

Pád: Eri (probíhala debata zda ano, pro jistotu píšu 🙂

Defekt: Pavel Tíkal

Trackmaker: Petr Šikl

GPSwww.endomondo.com

Komentář: Letos poprvé si vzal trasérství na starost Peťa a ten se s tempem moc nepáře 🙂 Minule inzerované pravidlo patnácti (pravidlo “15”) na skupinu celkem zabralo a od počátku bylo vidět, že se hošani snaží být tam, kde se ještě čeká. Peťovo tempo to do třetiny vyjížďky dokonce umožnilo zůstat s hlavním polem 16 lidem, i když na hlaďáku jedoucí Bivoj profitoval jen z velkého zpoždění patnáctého Ondry Míků. Vypadal zle nedobře, ale když do sebe vpravil dvě tyčky, vrátil se myslí nejen mezi nás, ale dokonce mu prý i přestalo zvonit v uších. Kudy všude jsme jeli se moc popsat nedá, snad jen nastínit příměrem: jako když si vezme tříleté dítě mapu Hlincovky a počmárá jí. Asi tak by vypadal náš GPS záznam, kdybychom ho měli. GPS zdroj Přema doplatil na to, že Peťa časem přestal počítat do patnácti… K vyjížďce snad už jen Banánovo příměr utrousený v mlází: Dneska je to pěkně rošťácký 🙂 Anaerobní vyjížďka Furth im Wald (pořád v lese).

O.

P.s. Příště, pokud počasí bude milé, bychom mohli kolem Římova zakázanou zónou?

NZO: A co zas jednou lyrika plná touhy? 🙂

Vzdušné mé vidiny, nádherná těla,

zuřivým kvapíkem zardělá čela,

vzdušné mé vidiny, nádherná těla,

která z vás touhu mou ubít by chtěla?

Letos byla opět vypsána akce Vrchařská koruna Jižních Čech, již 2. ročník – legendmtbclub VKJČ2016

Po loňském dobrodružství s jízdou na těžko a přespáním venku jsem pojal myšlenku objet vypsané vrcholy nonstop. Začal jsem lákat bikery, v dubnu už s konkrétním plánem a trasou emailem:

“Ahoj, V rámci zocelení těla i ducha bych rád objel Vrchařskou korunu Jižních Čech na jeden zátah se 2 noclehy pod širákem. Start v pátek po práci, noční jízda dokud zemdlelý neulehnu, sobota celý den, ještě jedna noc, v neděli dojet. Takhle vypadá trasa v cykloserveru, 400 km, 10.000 výškových metrů. Termín (jediný pro mě možný a já jedu určitě): 13.-15.5.2016, byl bych moc rád, kdyby jste se někdo přidal. Zdar V.”

Zpětně jsem byl upozorněn, že to moc motivační nebylo, že se zveřejňováním takto pravdivých informací o vyjížďce si kamarády nenajdu. Pár se jich přece chytlo, ale z různých, rodino zdravotních důvodů jsme si zase zbyli dva, Petr a já, takže obsazení hry „uženeme posledního“ bylo od začátku jasné :).

Ještě týden před startem to vypadalo, že by mohlo být pěkně, docela teplo. To se bohužel nenaplnilo, pranostika o ledových mužích se vyplnila. Celý čtvrtek a v pátek do oběda pršelo, tlaková níže přicházela od východu. Zdálo se, že západně od ČB to bude lepší než jižně. Proto jsme hodinu před odjezdem přehodnotili plány a vyrazili na trasu proti směru hodinových ručiček s tím, že Kleť vynecháme a snad na ní zbyde dost času a sil v neděli. Start v pátek ve 12 hod, po dešti, 13°C (rekord vyjížďky). Přesun po silnici do Netolic, dále terénem přes Svodobné hory, nikdy jsem tam nebyl a moc se mi tam líbilo. Při sjezdu k Vodňanům zahřmělo a začal ceďák, 14:30. Hospoda v obci Pražák byla zavřená, schovali jsme se ve vlakové čekárně, což bylo takticky jedinečně zvládnuté. Za půl hodiny přijel vlak a mi se svezli jednu zastávku do Vodňan, sedli do hospody, pili pivo, koukali na hokej a sledovali srážky na radaru. Takhle nám to vydrželo až do 18 hod, kdy jsme si museli přiznat, že už se nedá utajit, že venku přestalo pršet a vydali se dál. Všude potoky vody, cesty blátivé, výjezd na Hrad, hřeben z Helfenburku, po silnici do Vodňan. Ve večerce jsme doplnili pití, nasadili čelovky a potmě vyrazili po cyklostezce směr Vacov. Na přemýšlení o původu místních názvů bylo času dost, Nahořany jsou asi jasné. Před Vacovem jsme si  dali terénní vložku na kluzkých kořenech v promoklém temném lese, z Vacova už nám zbývalo jen se vyškrábat na Javorník a doufat v otevřenou hospodu. Byly jsme tam ve 23 hod, všude zavřeno, tak jsme obydleli vybydlený hotel. Noc byla studená, ale nebylo to tak hrozné, myslím kolem 6°C. Celkem za pátek 105 km, 2.230 výškových metrů.

Největším zážitkem rána bylo oblékání se do mokrého oblečení a bot, naštěstí jsme se zahřáli výjezdem na Javorník. Těšili jsme se na snídani někde cestou, ves Nicov nezklamala, název si zaslouží. Až na Churáňově nás pohltil bufet u stadionu. Venku zuřil start Vltava run, my si dávali polívku, párečky, koláčky. Do Kubovy hutě je to takové pěkné Šumavské bajkování, zpestřovali nám to běžci, naše trasy se různě křižovaly, chvíli jsme jeli stejně, chvíli proti, chvíli jsme je předjížděli, co mě ale dostalo, že mě jeden předběhnul cestou do kopce po asfaltu! Celý Vltava run prý měřil cca 350 km a nejrychlejší štafeta ho měla za 23 hod – průměrná rychlost 15,2 km/hod. O tom se nám ani nezdálo, když jsme to v sobotu dotáhli na 13,5 km/hod, tak jsme byli šťastní. Dlouhý sjezd do Zátoně a pak vypuklo peklo, výjezd na Bobík, odpočinek s obědem ve Volarech, Sněžná, Knížecí stolec. I „sjezd“ do Horní plané byl nečekaně dost do kopce. Cestou se kolem nás honily mraky, ale vyhnuli se nám. Na přívoz jsme si počkali v hospodě. Optimistický plán byl objet vrcholy u Svatého Tomáše a ještě jet potmě směr Medvědí hora a Hvězdná a přespat někde u Studánek. Vyškrábali jsme se na Vítkův kámen a začalo pršet. Zvoli jsme únik do Přední Výtoně, v dešti jsme tam ještě hledali nějaký přístřešek na přespání a pak zapadli do hospody. Vidina, že VKJČ dokončíme se nám tím vzdalovala, na neděli toho ještě zbylo moc. Penzion byl i s ubytováním, jít ven už jsme se nepřemluvili a bylo to to nejlepší, co jsme mohli udělat. Teplá sprcha, postýlka, věci nám do rána docela uschly. Pršelo s přestávkami celou noc, zima, nevím nevím, jak by se nám ráno chtělo někam jet. Za sobotu 121 km, 3.130 výškovým metrů.

Ráno jsme byli svěží a s úsměvem na rtech , venku sice zima, ale sluníčko, vydatná snídaně připravená. Na zahřátí výjezd na Medvědí horu a Hvězdnou. Poté nekonečný mrazivý sjezd do Studánek (název bude zřejmě od slova studený), teplota 3°C, cestou sněžilo. V Horním Dvořišti (název také odpovídá, dokonce se tam jede přes obec Drkolná) jsme po konzultaci s mapou zvolili cestu přes Rakousko. Nevím jestli to bylo kratší nebo menšími kopci, myslím asi nakonec na stejno, ale asi rychlejší, samá silnice. Na Rakouské straně Novohradských hor jsem ještě nebyl, průjezd okolo nejvyšší hory Viehbergu a výjezd na Kamenec ze Sandlu mě lákal. Výjezd do Sandlu z Windhaagu mě nelákal, jelikož jsem o něm nevěděl, ale už nikdy na něj nezapomenu. Zpět do republiky jsme se málem nedostali, na hranicích byl plot (ještě? nebo zase?), už už jsme se chtěli protáhnou dírou, ale nakonec jsme na něm našli českou turistickou cedulku, nápadně nápisem z druhé strany, našli vrátka a dobyli Kamenec. Až na Žofín to bylo docela z kopce, rozhodli jsme se, že ještě popojedeme, na rotě v Černém Údolí zavřeno. Jebačka přes Jindřichov ze mě vysála poslední zbytky sil, tlačení přes Cikánský vrch a první! odpočinek na 90 km v 15 hod v Benešově – u číňanů nákup koly a dojedení chlebů, co jsme si vezli z domova! Myslím, že i Džony by nás pochválil! Kohout a předposlední Todeňská hora. Už jsme tušili, že nás Kleť nemine. Najeto 110 km, 16:45, musíme to dát! Jako Frodo a Sam završíme naše potování k hoře osudu, dokážeme to! Přes Zlatou korunu plíživě po asfaltu. Nahoře jsem ani neměl sílu se radovat, navíc mi zimou kleknul foťák a poslední fotku mi odmítnul udělat. Rychle k domovu. Po 12 hodinách jízdy (čistá jízda 10,5 hod) jsme se zastavili (ve 20 hod) na krátké zhodnocení v Litvínovicích v picérce. Za neděli 166 km, 3.440 výškovým metrů.

Celkem tedy 392 km, 8.800 výškových metrů. Skoro přesně to odpovídá tomu, co změřil cykloserver (natrasováno je to tam podle původního plánu po směru hodinových ručiček,my jeli obráceně) VKJČ trasa. Hodně náročné, terénu dost, kopce, zima, déšť. Sice jsme to místy brali cestou nejmenšího odporu (začíná ze mě být milovník lesních asfaltů), ale v tom počasí a zimě se to za víkend jinak stihnout nedalo. Sám tomu nevěřím, že sem to dokázal. Díky Petře, tohle budeme jednou vyprávět vnoučatům :).

Trasa: 53 km, Malák, Velkas, po pravém břehu Malše do Vidova, Heřmaň, po modré do Doudleb, pravý břeh Malše k soutoku Stropnice, pravý břeh Stropnice do Pašínovic, lesem pod Sedlo, Komařice, pravý břeh Stropnice, lesem podél potůčku k smírčímu kříži, focení hezkého kluka, cestou necestou k Žižkovi, cestami lesního pána, místo narození Žižky, pomník Žižky, po modré Zborov, Hodějice, hodějickej les a domů

Výškové metry: 772 m

Účast: Ondra, Venca, Vítek, Eri, Přema, Majkl, Kocour, Vráťa, Kory, Pavel Samec, Petr Šikl, Vláďa, Sochy, Venca Drbout, Tonda, Koubič, Pavel Dolejší, Petr Pokorný, Pavel Tíkal, Bivoj, Petr Jiřička, Filip Toul, Honza Mikolášek, Ondra Míka, Míra Dvořák, Šiklínovo bratranec, celo Jiřičkový úbor, a možná ještě někdo, což moje paměť vážně nebyla schopna pojmout.

Pád: Ondra, ale jsem spíše ten, kdo si jediný poctivě sám sobě nahlásí a napíše, ostatní zarytě mlčí (nechávám stranou, že jsem výstup z kola “uběh” a ani lokýtek se země nedotknul… To Venca s Přemou hned začali vřeštět vida mě mimo kolo)

Defekt: Eri po nedostatečně pozorném servisu přijel s rozcupovaným lankem od přehazky, které celou vyjížďku nevydrželo

Trackmaker: Ondra

GPSwww.sports-tracker.com

Komentář: Když minule Vltava, tak tentokrát Malše a Stropnice. Spíše než vyjížďce bych se chtěl věnovat ale početnosti pole. Naše vyjížďky se stávají však celkem neúnosně oblíbené 🙂 Má paměť na Startu zaznamenala 27 lidí, ale myslím, že to není konečné číslo… Přátelé, kamarádi! Vyjížďky samozřejmě zůstávají pro všechny v kategorii OPEN, ale netřeba inzerovat dále, zvát další a další cyklisty, neb ve třiceti lidech se při charakteru našich vyjížděk opravdu jezdí obtížně. Tímto též vysvětluji svůj přístup k tempu – vnitřně jsem si stanovil čekací počet na 15 lidí, takže když vidím patnáctého, rozjíždím se, neb je vidět, že tempo není neúnosně vysoké. Zase ale nemůže být pro všechny. A myslím, že i pro plynulost další vyjížděk by toto pravidlo mohlo být zachováno, i když to otcové zakladatelé takto v dřevních dobách neustanovili 🙂 Pro dokumentaci ještě uvádím (z historky zároveň plyne nehynoucí obdiv k šik(l)ovnosti rukou jednoho pana doktora), že i přes omezení 15 lidí, stačil v čekací době na ostatní Peťa Erimu vyměnil lanko k přehazovačce 😉 Tak příště s heslem: “Tempo přeje fyzicky připraveným”.

O.

P.s. Trocnovského lesa pán tentokrát nebyl vyrušen a bylo vidět, že jsme hoši uznalí, neb při průjezdu kolem jeho lesního bejváku všichni přestali mluvit a jen tiše projeli. A přitom historka po minulo ročním dvojitém konfliktu alá, “Jak jsme před rokem slíbili, jsme tu zas!” by byla pro report moc vděčná. Viz minulý rok: 7. ETAPA 12.5.2015 – Trocnovsko, aneb za novými zajímavostmi

P.s. Včera jsme si Samíkem opakovaně ukazovali krásy přírody – u řepkového pole žluto vůkol, vzrostlé borůvčí jak vlnky zelného moře, ach! Říkali jsme si, že už jen proto stojí za to jezdit. Takže Samí tohle je pro Tebe:

Jen pohledni na širou zem
a zeptej se: Сo já tu jsem?
Hle, květ a strom a zvěř a pták,
vše krásno, živo, rádo tak!
A slunce svítí nade vším
a dá-li tobě víc než jim?

Jen pohledni na mořskou pláň,
hor sněžný štít a nebes báň.
Сo proti moři, hor a hvězd
nesčetným dnům tvé žití jest?
A přec, v svých prsou slyš a slyš,
jak tluče to a touží výš’!

To srdce, když jen slyšet chceš,
je krásné, silné, velké též,
ba větší ve svém tlukotu
nad miliony životů!

Neb zem i nebe, moře, luh
a každý náš ve tvorstvu druh
i Tvůrce, láskou vítěznou
v tom srdci místa naleznou

Trasa: 54 km, Meťák, kolem bezdomáčů Boršov, levý břeh Vltavy po červené do Zlatky, pravý břeh Vltavy do Boršova a domů

Výškové metry: 851 m

Účast: Ondra, Venca, Vítek, Eri, Přema, Majkl, Kocour, Vráťa, Kory, Aleš, Pavel Samec, Petr Šikl, Vláďa, Venca Píša, Sochy, Venca Drbout, Tonda, Koubič, Duby, Víčko, Pavel Dolejší

Pád: Aleš 2x, Vítek

Defekt: Samouš při výjezdu z potoka mohutně zabral v tu nejvhodnější chvíli 🙂 a přetrh řetěz. Aleš??? (viz dále)

Trackmaker: Ondra

GPSwww.sports-tracker.com

Komentář: Splutí Vltavy jsem chtěl dát tentokrát oboubřehé a tak jsem vyčkal až se prodlouží den, vsadil na plynulejší tempo bez nadbytečného čekání, modlil se za co nejnižší vegetaci v místech opuštěných a na konci se pochválil. Vyšlo to! Dokonce jsem ještě po cestě vzpomenul na projekt z minulého roku “za novými zajímavostmi” a chlapcům odtajnil velmi nenápadně skrytého vytesaného keltského strážce Vltavy. Včera jsem ale vlastně nejvíce přemýšlel nad bezpečností bajku a kola obecně, neb jsem věděl o Honyho eskapádě (viz. dále), k tomu se mi, po čas vyjížďky velmi zadrženě jedoucí Krutibrk, svěřil, že se o víkendu na Kolu pro život přimotal do hromadného pádu a dlouhý dres má jen proto, aby zakryl své velmi zkrvavené tělo a do toho Vítek do přejezdu potůčku nad Starýma Časama (ano ten brod, který je vyšperkován krom kamenů i dvěma 30 centimetrovýma tyčícíma se traverzama) dal srdce, které ale samo k úspěchu nestačilo a pád na stranu, kde potůček míří do údolí, mi chvíli i dech zastavil (ač se Vítkovo pružné tělo ladně přizpůsobilo větším kamenům v korytu řeky!). Ach jo, klucka: SAFETY FIRST! Ať jezdíme do těch osmdesáti, jak o tom často mluvíme! 🙂

O.

P.s. Do hospody se nám přišel ukázat Hony, který s námi zřejmě nějaký čas nevyjede. Na májce jsme si dali drobínek do volátka 😉 cesta na kole domů probíhala v rámci alkoholového večírku celkem v klasických intencích (překvapilo ho, že je na stezce u Meťáku tma – v jednu v noci, kdo by to byl řek…) až do příjezdu k třem schůdečkům těsně před domem, které nesjel suveréně jako vždy, ale ne úplně chtěně skočil (front flip no hand) a peklo bylo, že se při skoku plavmo zachytil šněrováním tkaniček od bot za brzdové páky na řídítkách (sic!) a celkem dlouho se nemohl ležíc od kola odmotat… Nakonec se to povedlo a po čase mu i došlo, že není ok. Paňmáma však také nebyla ve stavu k řízení vozidla, na kole jet nechtěli 🙂 a tak jeli na traumačku tágem 🙂 Zlomená záprstní kůstka, sešitá rozšklebená brada, odřeniny a naraženiny. 6 týdnů kolo pápá.

P.s. Popis následujícího se dá vyložit dvojím způsobem. 1) Jakmile tuto hrůzostrašnou historku “O kole a alkoholu” vyslechl Aleš, věda že už nějaké pivínko má, probudiv v sobě netušenou zodpovědnost se jal se shánět taxíka, který ho odveze do Adamova i s kolem. Pod vlivem se přeci jezdit nemá! Bravo Aleši, tleskám – takhle kdyby si všichni brali varovná znamení k srdci 🙂 2) V hospodě sedíc Aleš zvěda, že venku poměrně dost chčije, totálně vyměk´ a začal se shánět po taxíku, který by jeho líné tělo do Adamova odvez i s kolem. Když jsme mu začali spílat do lenochů a ostudy Nezmarů, vstal od stolu a máčknul si na drobounce ušlé kolo a prohlásil: “Je to nutnost, píchnul jsem” (v době mačkání na kolo už byl taxík objednaný a na cestě…). Styď se lenochu. Pravého Nezmara NIC nezastaví!

NZU: Když už jsme u toho přemýšlení, vsadím dnes na těžší kus, neb poezie není jen o lásce 🙂

Deset hodin lidé chystají se k spánku

opilci čtou smutný zítřek z pekla džbánků

kolik mužů touží po tvém objetí

možná že chceš navštíviti podsvětí

chtěl bych podat ruku osobní tvé hrůze

já jenž nevěřím už dávno na iluze

podsvětí je mrtvo rozpadlo se v prach

zítřek zažehná tvé zoufalství tvůj strach

noc je studená a vlny příliš mrazí

svět vás zničil svět vás křísí sebevrazi

Kolik událostí tolik různých not

je mně líto těch kdož nenalezli bod

z jehož perspektivy ne se mění v ano

jak se mění večer v noc a noc v své ráno

v kterém rovnoběžky sbíhají se zas