Rubriky
15161718192021
22232425262728
2930

Trasa: 28 km, k Voříškárně, kolem garáží, Suchomel, na Hrdějovice, kolem kolejí, polnňačka na Borek, lesem k lomu, nahoru – dolů sjezdařskou dráhou, rokle od Ort na Borek, lesní cestou na modrou nad Orty, přes letiště, lesem po stopách ČB maratonu, vrchol Hosína, sjezd loukou nad Barborku, most přes koleje, dolů k plavební komoře a po stezce kolem Závlah do Perly.

Počasí: 4°C, jasno

Účast: Honza Mareš, Petr Šikl, Vítek Sirotek, Venca Krutina, Martin Ehrenberger, Pavel Samec, Lojza Orgoň, Pavel Kosař, Jindra Vimr

Pád: Pavel Samec, Venca Krutina – 2x, Martin Ehrenberger, Jindra Vimr

Defekt: Pavel Samec – trhač řetězů, Venca Krutina – píchač

Trackmaker: Pavel Kosař

GPS: www.sports-tracker.com

Komentář: Z jedné z předchozích vyjížděk mi utkvělo v mysli vyprávění Legenďáků o sjíždění odvodňovací rokle z kaolínového důlního komplexu Orty vedoucí směrem na Borek.  Pro mne bezpochyby zajímavá lokalita, vzhledem k tomu, že pocházím z Hrdějovic a Orty samotné byly v mém mládí dějištěm rozličných pubertálních her. Předpokládám, že si to každý dovede živě představit bez potřeby mého barvitého popisování.

Pro ty co Orty neznají: http://cs.wikipedia.org/wiki/Orty

O směru vyjížďky jsem mněl tedy jasno, na stratu stačila jen zmínka a Pavel Kosař nasměroval svůj singlespeed tímto směrem. Ostatních osm bikerů ho následovalo. Mimochodem prozatím šlo o nesilnější účast u nočních vyjížděk. Zejména bych vyzdvihnul účast Samíka, který po delší odmlce opětovně osedlal zapůjčený, ryzí hardtail na špalkách, okleštěný o nejlehčí převody vyjmutím dědka z troj převodníku.

Po zahřátí na asfaltu směrem na Hrdějovice následovalo lehké procvičení techniky v měkkém podkladu sjezdařské dráhy u již zmíněných Ort. Krátká zastávka na sjetí, seřazení, následuje strat a jeden po druhém mizíme v zatáčkách rokle. Začátek singlu ruší padlý strom, následuje trochu vyšší schod, znovu strom ležící v cestě a pak již jen ničím nerušená technika. Atmosféra rokle nasvícená míhajícími se světly čelovek je tajemná. Jízdu si maximálně užívám a to o čem vyprávěli kluci z Legendy se zcela vyplňuje. Nejraději bych dojel znovu na začátek rokle a dal si to znovu, ale ne všichni jsou nadšeni jako já. Pokračujeme dále znovu směrem k Ortům, testujeme ostré sjezdy bočních roklinek. Nad odvětrávací šachtou se zezadu ozve křik: “Samouš ztratil řetěz.” Přiznávám, s úsměvem na rtu se vracíme abychom pomohli, možná spíše, abychom to viděli. Před i po tomto okamžiku provázely vyjížďku drobné pády, spíše přilehnutí k zemi, nejednalo se o nic závažného. Ovšem k pokoření rekordů v počtu pádů v jedné vyjížďce v kombinaci s defektem došlo. Trocha těžšího terénu a je tu opět budějovická mordparta. Další týmovou práci při opravě defektu předního kola pak zabezpečil Venca. Až do našeho oblíbeného zařízení Perla, se naštěstí již nic dalšího nepřihodilo. U dveří jsme se potkali s Ondrou, doběhl Majkl a na závěr pěšky dorazil Petr. Následovala spousta plodných debat o běhu života, u kterých jsem bohužel nemohl být až do konce. Tak příště.

Hony

Sraz na příští úterní vyjížďce v 17:30 hod u Dlouhého mostu, strana u Hocha.