Rubriky
Prosinec 2024
Po Út St Čt So Ne
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Jednoetapový bodovací závod dvojic na horském kole s mapou v Novohradských horách. Trasu si vybírá každý sám podle svých představ a možností. Každá dvojice dostane seznam kontrol včetně jejich bodového ohodnocení a popisu označení kontrol. Úkolem je
nasbírat na kontrolách během časového limitu co nejvíce bodů. Nezáleží jen na fyzické kondici a technice jízdy, ale také na orientaci v terénu a zvolené strategii při volbě postupu.

Termín: Sobota 7.9.2013

Místo: Přírodní park Novohradské hory, start v obci Hojná Voda.

Přihlášky: Restaurant Nezmar České Budějovice, každé úterý 20-23 hod.

Startují: Dvojice na horských kolech. Celý závod absolvuje dvojice společně, takže je důležitá spolupráce a vzájemná sehranost. Přihlásit se mohou přímo dvojice, nebo i jednotlivci. Jednotlivci budou do dvojic nalosováni.

Oba členové dvojice musí celý závod postupovat společně a nerozlučně, ve vzdálenosti „na doslech“. Na kontroly musí dorazit oba členové dvojice i se svými koly.

Prezentace: V Hojné Vodě v den startu, ukončena v 10 hod.

Mapa: Podle vkusu každého účastníka, každý si zajistí sám. Doporučuji mapu Novohradské hory 1:25 000 Geodézie On Line = oficiální mapa závodu (viz příloha). Ostatní mapy nejsou tak přesné a podrobné, nejsou na nich cesty, po kterých je možné jet na kontroly.  Koupit v ČB se dá na náměstí v knihkupectví Omikron, nebo na http://geodeziemapy.cz/. Drobné změny v této  mapě (dle skutečného stavu cest v terénu, zejména těch v okolí kontrol) jsou vyznačené v oficiální mapě závodu.

Je nutné vzít v úvahu, že čárkovaná cesta v mapě může ve skutečnosti být nově opravená vyasfaltovaná cesta, nebo také jen stará zarostlá cesta, nebo nesjízdný průsek.

Každá dvojice dostane při prezentaci seznam kontrol včetně jejich bodového ohodnocení a popisu označení kontroly (viz příloha).

Dle pravidel MTBO se během závodu jezdí jen po cestách a pěšinách vyznačených v mapě, mimo ně se kolo nosí. Tímto pravidlem se řiďte přiměřeně, jezdit se bude převážně po cestách, mimo ně se pohybujte s ohledem na přírodu, závod se koná v přírodním parku.

Abychom si to lépe užili, zejména práci s mapou a orientaci v terénu, nebudeme pro trasování používat navigaci GPS.

Start: Každá dvojice samostatně po prezentaci

Časový limit: 6 hodin, začíná běžet průjezdem první kontrolou (startem).

Pokud dvojice překročí časový limit, je každá minuta nad limit penalizována trestnými body (každá započatá minuta po limitu = 2 trestné body).

Na trase závodu je možné získat časové bonusy.

Kontroly a jejich bodové hodnocení:

Na kontrolu musí dorazit oba členové dvojice i se svými koly.

Průchod kontrolou bude doložen fotografií zabírající druhého z dvojice (toho nefotícího), obě kola a označení kontroly. Z fotografie musí být zřejmé, o kterou kontrolu se jedná. Na vrcholech, na které vede turistická značka, bude na fotce turistický rozcestník, na ostatních objekt charakteristický pro každou kontrolu (skála, posed, strom, apod.). Způsob označení kontroly bude uveden na seznamu kontrol, který každá dvojice dostane při prezentaci (viz příloha).

Umístění kontrol je zakresleno v oficiální naskenované mapě.

Start a cíl:

Start:     Po prezentaci se dvojice vyfotí v Hojné Vodě u památníku/zvonu a vyrazí = zaznamenání času startu.

Další dvojice dodrží časový odstup cca 5 min od startu předchozí dvojice tak, aby každá dvojice jela pokud možno sama a trasu si vybírala samostatně.

Cíl:          Po dojezdu se dvojice vyfotí v Hojné Vodě u památníku/zvonu = zaznamenání času v cíli.

Pokud bude překročen limit 6 hodin, je každá započatá minuta nad limit penalizována trestnými body (každá započatá minuta po limitu = 2 trestné body).

Bodované kontroly:

1) Vrchol v České části Novohradských hor s nadmořskou výškou nad 1000 m n.m. => za průjezd kontrolou získá dvojice 100 bodů. Tyto kontroly jsou 4:

Kamenec         1072 m n.m.

Myslivna          1040 m n.m.

Vysoká             1033 m n.m.

Janský vrch     1006 m n.m. – severní vrchol

2) Vrchol v České části Novohradských hor s nadmořskou výškou nad 950 m n.m. => za průjezd kontrolou získá dvojice 20 bodů. Těchto kontrol je 9:

Za tanky           992 m n.m. – východní vrchol

Lovčí hřbet      985 m n.m. – severní vrchol

Kolářův vrch   982 m n.m. – západní vrchol

Jelení hřbet    959 m n.m. – západní vrchol

Jelení vrch       959 m n.m.

Ulrichov           959 m n.m. – kóta poblíž PP Ulrichov

Kobylí hora     955 m n.m.

Střední vrch    955 m n.m.

Kraví hora        953 m n.m.

3) Občerstvení – návštěva občerstvení  s konzumací nápoje => za průjezd kontrolou získá dvojice 10 bodů + časový
bonus odečet 15 minut z dosaženého času v cíli
(při návštěvě občerstvení tedy „neběží čas“). Průchod kontrolou bude doložen fotografií obou závodníků s nápoji v půllitrových sklenicích nebo lahvích v rukou (ne nutně alkoholickými, jezdit na kole pod vlivem
alkoholu je nebezpečné a kazí sportovní zážitek v přírodě!). Z fotografie by mělo být poznat, kde se závodníci  občerstvují.

Počet těchto kontrol je neomezený, jen asi není smysluplné pro tuto kontrolu jet příliš daleko a ztratit tím čas, při překročení limitu dokonce získat trestné body.

Dále platí tato pravidla: pokud je v obci více možností občerstvení, počítá se jako kontrola pouze jedno občerstvení. V místě startu a cíle (Hojná Voda) se občerstvení nepočítá.

Vyhodnocení:

V Hojné Vodě po skončení závodu. Vítězem se stává dvojice, která získá nejvíc bodů, při rovnosti rozhoduje rychlejší čas (po započítání bonusů) – viz příklad vyhodnocení kontrol (viz příloha).

Ostatní:

Dodržujte pravidla slušného pobytu v přírodě (zákaz ježdění na kole mimo cesty, nezanechávání odpadků v přírodě, ohleduplnost vůči ostatním cyklistům a turistům, …).

Samozřejmostí je dobrý technický stav kola a cyklistická helma (nejlépe na hlavě).

Dodržujte pravidla silničního provozu, pozor při jízdě po silnicích.

Účastníci závodí dobrovolně a na vlastní nebezpečí.

Přílohy:

kontroly-vyhodnocení 2013 06 19 – příklad vyhodnocení závodu, prázdná karta pro záznam

mapa1 SEVER, mapa2 STŘED, mapa3 JIH – 3 x mapa – zakreslení kontrol, zakreslení drobných změn v okolí kontrol

Fotky kontrol:

Leave a Reply