Rubriky
Květen 2024
Po Út St Čt So Ne
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Trasa: 28 km, 21. století – viz GPS

Výškové metry: 425 m

Účast: Ondra, Aleš, Tauby, Hony, Venóš, Majkl, Míra D., Kuba J., Přemek, Pavel T., Vítek S., Bivoj, Sochy, Kocour, Honza D., 

Pád: Hony 3x (jednou regulérní kolíbka na zádíčkách, zbylé dva pády byly vyhodnoceny jen dle ten den nasazeného přísného metru), Majkl (pád k diskuzi, ale metr byl přísný), Kuba (dtto, navíc pád byl při chůzi do kopce), Míra (dtto + pád při chůzi do kopce s pokusem o focení), Ondra (dle přísného metru), Tauby (dtto), Bivoj – pád regulérní, ale může za to prý Václav, neb zastavení se na vrcholku příkrého kopce v době, kdy Bivoj už kopec zdolává, jinou možnost než spadnout nedává…)

Defekt: Majkl – oprava vypadlé závlačky brzd podarováním od Vítka, Aleš – býčí síla otočila řídítka, až se vše až za pomoci imbusu muselo vrátit do roviny

TGC: Majk – taková přísná šmudla ušmudlaná, ale je tam!

Trackmaker: Hony (jak zákolejku ve tmě nemusím, ve dne je to krása!)

GPS: https://mapy.cz/s/jujufabake

Komentář: Vyjížďka začala netradičně focením u Nezmara, neb měl Nezmar 70 narozeniny a my jsme mu chtěli dát zarámovanou fotku na které bude on se svým cyklistickým týmem 🙂 Jak to nakonec dopadne se ale neví, neb po delším focení se večer zjistilo, že Mačička měla nastavené rozlišení ve fotoaparátu tak malé, že už je fotka rozrastrovaná už při zvětšení na obrazovce telefonu. Zkusíme o tom ještě podumat, což?

Jinak se nám začíná rozmáhat takový trend (smířlivě se vyhýbám slovu nešvar) “nelíbí se mi trasa, seru na to a jedu po svým”. Ale není to proto, že už je to příliš dlouhé, nestíhám tempo, jen se mi to prostě nelíbí. Filozofický traktát na dané téma si po těch letech můžeme odpustit, neb MTB, silniční i běžkařské výjezdní zasedání lze již dlouho shrnout do hesla “sejdeme se na ubytku” a tohle je asi další krok na nastoupené cestě. Nový trend skutečně zdá se naplní staré heslo: Je tu ten, kdo tu chtěl být. Pro traséra vlastně osvobozující trend.

O.

NO: Při podrobnějším koukání do mapy jsem zjistil, že to nebude dlouho trvat a rokle ve které spadnul včera Bivoj přestane existovat. Dopravní stavby všeho druhu dávají bajkerskému ráji v okolí CB další a další rány. Ach jo.

6 Responses to “8. etapa 16.5. 2023 – Hosínská zákolejka”

  • Vitek S.:

    Ondro neboj, roklinka nám zůstane, v tomto úseku povede trať tunelem!
    https://www.youtube.com/watch?v=54t8OKjR7wU

    • Petr P.:

      Je to tak, jakýsi ing.Michal Hnilička v tomto článku https://www.casopisstavebnictvi.cz/clanky-tunely-na-useku-nemanice-i-sevetin.html píše, že Hosínský tunel má celkovou délku 3 120 m. Z toho je hloubený tunel vjezdového portálu dlouhý 144 m, zbytek je ražený (takže roklinka nedotčena)…portál začíná na kraji lesa kousek od té stezky mezi Hrdějovicemi a Borkem.
      Ondru bude navíc určitě zajímat že : Tunel prochází metamorfovanými horninami jednotvárné série moldanubika proterozoického stáří. Převládajícím typem hornin jsou částečně migmatitizované, biotitické a sillimanit-biotitické pararuly až migmatity, které nepravidelně obsahují vložky ortorul, aplitů. Pararuly jsou šedé, jemnozrnné, bíle páskované, s proměnlivým sklonem foliace převážně cca 30–50° směrem k severovýchodu až východu. Horniny jsou proměnlivě prokřemenělé. Ortoruly jsou šedé až bělavé, místy narůžovělé, středně až hrubě zrnité, silně prokřemenělé. Horniny jsou velmi pevné a křehké. Intenzita rozpukání a stupeň zvětrání je menší než u pararul. Směrem od vjezdového portálu až do jedné třetiny tunelu jsou tyto horniny překryty subhorizontálně uloženými křídovými uloženinami. Jedná se převážně o kaolinické pískovce, pestré prachovce a jílovce!

  • Vitek S.:

    Jinak se nám začíná rozmáhat takový, nebojím se říct, nešvar. Trasér, po velmi deštivém období, vede trasu okolo potoka, kde je bahno i za sucha. Nebo zákolejkou, která je za sucha mimořádně krásná – sjezdy se dají jezdit a o výjezdy se dá alespoň pokusit. Po mokrých kamenech, kořenech a v bahně se nesjede nic a výjezdy se nedají ani vytlačit. Jediní, kteří z toho můžou mít radost, jsou asi ti, kteří tam jezdí i za sucha neradi, z jejich pohledu je to odbytý a už se tam letos nepojede 🙂 . Tak myslím by se proto, aby vyjížďky byly společné, dalo něco dělat, co Ondro?

    • Petr P.:

      A největší radost mají ti, kteří vyjížďku nestihli (a nebylo to kvůli počasí) a následně zjistí, že se jelo trasou, kterou nemají rádi ani za sucha:-) … já ale nezahálel a připravuji vám nejméně 2 trasy směr na jih, na jedné nás (hoffentlich;-) ) čeká milé překvapení a na druhé (možná) test soudržnosti skupiny. Modří už vědí,ostatní mohou hádat 😉

    • Ondra:

      Kdyby bylo tohle úterý prvním projevem trendu… No nic. Na diskuzi je krásně vidět, že nemá cenu se přít o názor co je kdy dobré a hezké a zdali vůbec je to hezké. Shoda nebyla, není a nebude. Odpověď není tedy v hledání ideálu (i když je asi jisté, že není traséra, který přemýšlí jak to vymyslet, aby se to ostatním nelíbilo!). Odpovědí je konstatovaní východisek. 1) Sám trasuji 2) Podřídím se. Jenže Ty Víťo nevolíš ani jedno. Zato jsi ale našel cestu č. 3: Netrasuji a když vyhodnotím trasérův záměr negativně, odpojím se, strhnu pár sebou a dotrasujeme si podle sebe. A rozumějme si, já to NEKRITIZUJI, ani nad tím nepláču, jen konstatuji. Bez ironie: Kéž jsou všechny bytosti šťastny, je tu jen ten, kdo tu chtěl být 🙂

  • Vitek S.:

    ano, pokud vyhodnotím záměr traséra jako totální píčovinu odpojím se, nevíš Ondro kdo to VZ dělá nejčastěji? 🙂

Leave a Reply