Warning: Declaration of Jetpack_IXR_Client::query() should be compatible with IXR_Client::query(...$args) in /www/doc/www.bknezmar.cz/www/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php on line 91

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/doc/www.bknezmar.cz/www/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:91) in /www/doc/www.bknezmar.cz/www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/doc/www.bknezmar.cz/www/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:91) in /www/doc/www.bknezmar.cz/www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/doc/www.bknezmar.cz/www/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:91) in /www/doc/www.bknezmar.cz/www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/doc/www.bknezmar.cz/www/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:91) in /www/doc/www.bknezmar.cz/www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/doc/www.bknezmar.cz/www/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:91) in /www/doc/www.bknezmar.cz/www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/doc/www.bknezmar.cz/www/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:91) in /www/doc/www.bknezmar.cz/www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/doc/www.bknezmar.cz/www/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:91) in /www/doc/www.bknezmar.cz/www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/doc/www.bknezmar.cz/www/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:91) in /www/doc/www.bknezmar.cz/www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758
{"id":19693,"date":"2019-12-31T22:39:20","date_gmt":"2019-12-31T21:39:20","guid":{"rendered":"http:\/\/www.bknezmar.cz\/?p=19693"},"modified":"2020-01-22T19:27:14","modified_gmt":"2020-01-22T18:27:14","slug":"1000-miles-2019-a-pozvanka-na-rocnik-2020","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.bknezmar.cz\/?p=19693","title":{"rendered":"1000 miles 2019 a pozv\u00e1nka na ro\u010dn\u00edk 2020"},"content":{"rendered":"

Byl jsem n\u011bkolika Nezmary osloven o seps\u00e1n\u00ed p\u0159\u00edsp\u011bvku k z\u00e1vodu 1000 miles adventures, kter\u00e9ho jsem se letos z\u00fa\u010dastnil . Ot\u00e1zky jsem se sna\u017eil poznamenat  a n\u00ed\u017ee jsou na n\u011b m\u00e9 odpov\u011bdi. Cht\u011bl jsem z\u00e1vod hodnotit s odstupem. Pokud by to n\u011bkoho zaujalo dnes je ten spr\u00e1vn\u00fd den pro p\u0159ihl\u00e1\u0161en\u00ed viz. <\/span>http:\/\/www.1000miles.cz\/prihlasovani<\/span><\/a>    <\/span><\/p>\n

 <\/p>\n

Co je to 1000 miles adventure?<\/b><\/p>\n

1000 miles adventures je jeden z nejdel\u0161\u00edch a nejt\u011b\u017e\u0161\u00edch mtb z\u00e1vod\u016f v Evrop\u011b. Jeho autorem je Honza Kopka. Mysl\u00edm, \u017ee toto jm\u00e9no nen\u00ed nutn\u00e9 bl\u00ed\u017ee p\u0159edstavovat, jeho jm\u00e9no je z\u00e1rukou toho sl\u016fvka “adventure = dobrodru\u017estv\u00ed” v cel\u00e9 sv\u00e9 \u0161k\u00e1le v\u00fdznam\u016f. Tra\u0165 se nemus\u00ed jet na kole, ale t\u0159eba na kolob\u011b\u017ece nebo b\u011b\u017eet, j\u00edt. Definice zn\u00ed, zdolat tra\u0165 vlastn\u00ed silou.   D\u00e9lka z\u00e1vodu v leto\u0161n\u00edm roce byla 1629 km. Trasa z\u00e1vodu je, od jeho prvn\u00edho startu 3.\u010dervence 2011 v\u00edce \u010di m\u00e9n\u011b, nem\u011bnn\u00e1. Start v leto\u0161n\u00edm roce 2019 byl v obci Nov\u00e1 Sedlica a c\u00edl v obci Skaln\u00e1. Ka\u017ed\u00fd lich\u00fd rok se z\u00e1vod jede takto. V sud\u00e9 roky je start v obci Hranice v A\u0161sk\u00e9m v\u00fdb\u011b\u017eku a c\u00edl je v Nov\u00e9 Sedlici.   <\/span><\/p>\n

 <\/p>\n

Pro\u010d jsem se na z\u00e1vod p\u0159ihl\u00e1sil?<\/b><\/p>\n

P\u0159ihl\u00e1sil jsem se pr\u00e1v\u011b kv\u016fli tomu sl\u016fvku dobrodru\u017estv\u00ed v cel\u00e9 svoj\u00ed \u0161\u00ed\u0159i. Doplnil bych, cht\u011bl jsem vyzkou\u0161et co je je\u0161t\u011b m\u00e9 pades\u00e1tilet\u00e9 t\u011blo schopn\u00e9 vydr\u017eet, poznat nov\u00e9 kraje, lidi kte\u0159\u00ed se t\u011bmto aktivit\u00e1m  v\u011bnuj\u00ed. Mysl\u00edm, \u017ee v m\u00e9m \u017eivot\u011b to byl dal\u0161\u00ed krok d\u00e1le, kter\u00fd musel z\u00e1konit\u011b p\u0159ij\u00edt. V ml\u00e1d\u00ed jsem z\u00e1vodn\u011b b\u011bhal, po zran\u011bn\u00ed a nemocech mi cyklistika “zbyla” a napl\u0148uje m\u011b.     <\/span><\/p>\n

 <\/p>\n

Jak jsem se na z\u00e1vod p\u0159ihl\u00e1sil?<\/b><\/p>\n

Moje odhodl\u00e1n\u00ed p\u0159ihl\u00e1sit se, bylo napln\u011bno n\u011bkdy na podzim 2017. K z\u00e1vodu se lze p\u0159ihl\u00e1sit dv\u011bma zp\u016fsoby. Bu\u010fto v\u017edy na Silvestra, mn\u011b se to na p\u0159elomu roku 17\/18 nepoda\u0159ilo. Nebo existovala druh\u00e1 cesta, jako \u010dlen po\u0159adatelsk\u00e9 t\u00fdmu jsem m\u011bl pr\u00e1vo se na afterparty p\u0159ihl\u00e1sit. To vy\u0161lo. Oslovil jsem po\u0159adatele a byl jsem p\u0159ijat. T\u00fdden jsem pracoval pro pot\u0159eby z\u00e1vodu na startu v Hranic\u00edch v roce 2018 a pot\u00e9 na CP1 v Jizersk\u00fdch hor\u00e1ch . Mysl\u00edm,\u017ee to byla skv\u011bl\u00e1 pr\u016fprava k m\u00e9mu budouc\u00edmu startu. D\u011blal  jsem r\u016fzn\u00e9 v\u011bci, ale v\u011bt\u0161ina se jich to\u010dila kolem technick\u00fdch z\u00e1le\u017eitost\u00ed. Na startu jsem p\u0159edev\u0161\u00edm nahr\u00e1val data do GPSek, na CP1 se moje \u010dinnost to\u010dila kolem techniky kol. <\/span><\/p>\n

 <\/p>\n

Jak je tra\u0165 zna\u010den\u00e1?<\/b><\/p>\n

T\u00fdden p\u0159ed zah\u00e1jen\u00edm z\u00e1vodu obdr\u017eel ka\u017ed\u00fd z\u00e1vodn\u00edk p\u0159esnou trasu v gpx form\u00e1tu. To je p\u0159esn\u00e1 trasa, kterou mus\u00ed ka\u017ed\u00fd \u00fa\u010dastn\u00edk dodr\u017eet. V gpx z\u00e1znamu jsou vyzna\u010deny zak\u00e1zan\u00e9 z\u00f3ny, m\u00edsta kde se nesm\u00ed jezdit na kole nebo m\u00edsta n\u00e1rodn\u00edch park\u016f kde je v ur\u010dit\u00e9m \u010dasov\u00e9m obdob\u00ed zak\u00e1z\u00e1n pohyb turist\u016f, v tomto p\u0159\u00edpad\u011b z\u00e1vodn\u00edk\u016f, kv\u016fli v\u00fdskytu medv\u011bd\u016f. Tyto z\u00e1kazy nebyly lich\u00e9.  J\u00e1 osobn\u011b jsem m\u011bdv\u011bda nevid\u011bl, ale bylo dost p\u0159\u00edpad\u016f kdy se z\u00e1vodn\u00edk s medv\u011bdem potkal. Pro z\u00e1vod jsou doporu\u010den\u00e9 i pap\u00edrov\u00e9 mapy. M\u011bl jsem je p\u0159ipraven\u00e9 po sektorech a d\u00e1vali mi sp\u00ed\u0161e glob\u00e1ln\u00ed p\u0159edstavu, kde jsem a co m\u011b \u010dek\u00e1 z hlediska nocov\u00e1n\u00ed, dod\u00e1n\u00edm energie (j\u00eddlo a pit\u00ed) p\u0159\u00edprava na to kde budu stoupat a kde budu klesat. Pokud pojedu p\u0159\u00ed\u0161t\u011b podobn\u00fd z\u00e1vod ur\u010dit\u011b si p\u0159iprav\u00edm podrobn\u00fd profil trati tj. kilometr\u00e1\u017e v ur\u010dit\u00fdch segmentech  a nadmo\u0159sk\u00e1 v\u00fd\u0161ka. Trasa 1000 mil je naviga\u010dn\u011b rozd\u011blen\u00e1 dle gpx do 4 etap do CP1, CP2,CP3 a c\u00edle.  <\/span><\/p>\n

 <\/p>\n

   <\/span><\/p>\n

Jak\u00e1 p\u0159edstartovn\u00ed p\u0159\u00edprava?<\/b><\/p>\n

Na z\u00e1vod jsem jsem se p\u0159ipravoval systematicky od za\u010d\u00e1tku listopadu. Nem\u011bl jsem p\u0159edeps\u00e1no co kdy budu d\u011blat, byl to pocitov\u00fd tr\u00e9nink. V t\u00e9to oblasti existuj\u00ed dva p\u0159\u00edstupy. Jeden je najezdit velk\u00e9 objemy, odpo\u010dinout si a j\u00edt do z\u00e1vodu. Druh\u00fd tr\u00e9nink je metoda postupn\u00e9ho zv\u011bt\u0161ov\u00e1n\u00ed z\u00e1t\u011b\u017ee sm\u011brem k z\u00e1vodu. Je to vytrvalostn\u00ed z\u00e1vod,moment\u00e1ln\u00ed rychlost nen\u00ed d\u016fle\u017eit\u00e1, velmi d\u016fle\u017eit\u00e9 jsou pr\u016fm\u011brn\u00e9 hodnoty na del\u0161\u00edch \u010dasov\u00fdch \u00fasec\u00edch. <\/span><\/p>\n

\u010cas od \u010dasu jsem si to porovn\u00e1n\u00ed ud\u011blal.  Po\u010d\u00e1tkem dubna bylo soust\u0159ed\u011bn\u00ed se silni\u010d\u00e1\u0159ema kolem br\u00e1ch\u016f Ji\u0159i\u010dkov\u00fdch v Tosk\u00e1nsku. Tam po\u010das\u00ed nevy\u0161lo optim\u00e1ln\u011b, ale \u00fa\u010del to splnilo. Mnoho najet\u00fdch kilometr\u016f, pro milovn\u00edky \u010d\u00edsel v m\u00e9m p\u0159\u00edpad\u011b  p\u0159es 1 tis. km a hlavn\u011b v\u00fdborn\u00e1 parta. I tyhle kluky jsem m\u011bl potom v hlav\u011b na sv\u00e9 osamocen\u00e9 pouti. Tady odbo\u010d\u00edm. Asi nej\u010dast\u011bj\u0161\u00ed ot\u00e1zka, kterou dost\u00e1v\u00e1m je kolik km jsem najel. A popravd\u011b odpov\u00edm \u201cj\u00e1 nev\u00edm\u201d. Mnohokr\u00e1t jsem sebou nem\u011bl po\u010d\u00edta\u010d. Ned\u00e1vno jsem v putice odpov\u011bd\u011bl Nezmar\u016fm, \u017ee ur\u010dit\u011b p\u0159es 3000km (It\u00e1lie, 1000mil, mtb VZ Nezmar\u016f a pak n\u011bkolik m\u00fdch priv\u00e1tn\u00edch v\u00fdjezd\u016f)  Pro m\u011b nezn\u00e1m\u00e1 realita bude o dost vy\u0161\u0161\u00ed. Nejd\u016fle\u017eit\u011bj\u0161\u00ed je pro m\u011b v\u00fdkon a jakou dobu. A na to km nemaj\u00ed zase takovej vliv. Star\u0161\u00ed t\u011blo h\u016f\u0159e, regeneruje je dost z\u00e1sadn\u00ed pocitov\u00fd faktor. Na to mi nejv\u00edce pom\u00e1h\u00e1 ledov\u00e1 voda. Za to pat\u0159\u00ed nejv\u011bt\u0161\u00ed d\u00edk propag\u00e1torovi otu\u017eov\u00e1n\u00ed mezi nezmarskou obc\u00ed Ondrovi L. Pravidelnost\u00ed u m\u011b obecn\u011b 6x do t\u00fddne a vytrvalost\u00ed se \u010dlov\u011bk dostane do formy.  <\/span><\/p>\n

14 dn\u016f p\u0159ed z\u00e1vodem jsem m\u011bl v \u00famyslu jezdit jen kr\u00e1tk\u00e9 vyj\u00ed\u017e\u010fky a ve vysok\u00fdch teplot\u00e1ch se nevy\u010derp\u00e1vat a nab\u00edrat s\u00edlu. Bohu\u017eel se mi blokla kr\u010dn\u00ed p\u00e1te\u0159, nemohl jsem se pod\u00edvat p\u0159es prav\u00e9 rameno, kdy\u017e jsem cht\u011bl, musel jsem oto\u010dit cel\u00e9 t\u011blo, co\u017e jde na kole t\u011b\u017eko. Tak\u017ee jsem je\u017ed\u011bn\u00ed vypou\u0161t\u011bl a mas\u00edroval jsem krk.  Nav\u00edc si m\u016fj dev\u00edtilet\u00fd syn Martin zlomil nohu p\u0159i fotbale. To byl n\u00e1por na psychiku, chv\u00edli jsem v\u00e1hal jestli to nezabal\u00edm.  <\/span><\/p>\n

 <\/p>\n

Jak\u00e1 byla technick\u00e1 p\u0159\u00edprava? <\/b><\/p>\n

Na po\u010d\u00e1tku roku jsem po\u0159\u00eddil nov\u00e9 celoodpru\u017een\u00e9 kolo Specialized Epic. Nikdy jsem nem\u011bl zadn\u00ed aktivn\u00ed odpru\u017een\u00ed a vkl\u00e1dal jsem do n\u011bj dv\u011b nad\u011bje lep\u0161\u00ed prostupnost ter\u00e9nem a v\u011bt\u0161\u00ed ochrana t\u011bla. Oboj\u00ed se pozd\u011bji potvrdilo.   Po spolupr\u00e1ci s fyzioterapeutem p. Heb\u00edkem jsem m\u011bnil posez i nastaven\u00ed kola. Byl proveden BG FIT od firmy Specialized. Mus\u00edm \u0159\u00edct, \u017ee m\u011b i jako hob\u00edka to posunulo. \u0160okovalo m\u011b jak se jen nastaven\u00edm z\u00e1mk\u016f na bot\u00e1ch zklidnilo \u0161lap\u00e1n\u00ed, jednou nohou jsem d\u011blal smy\u010dku do boku.  Oproti BG FITu jsem ud\u011blal dv\u011b \u00fapravy podle sebe,jedna dopadla blb\u011b a jedna dob\u0159e. Dal jsem si o 1 cm del\u0161\u00ed p\u0159edstavec to bylo blb\u011b, dlouholet\u00e9 za\u017eit\u00e9 stereotypy d\u011blaj\u00ed divy, vyhodil jsem speci\u00e1ln\u00ed vlo\u017eky do bot, to bylo dob\u0159e. I tak to bylo m\u00e1lo, nejsem p\u0159esv\u011bd\u010den\u00fd, jestli z\u00e1vodn\u00ed tretry jsou vhodn\u00e9 na takov\u00fdhle z\u00e1vod. Na z\u00e1vod jsem m\u011bl p\u0159ipraven\u00e9 dv\u011b kola pevn\u00e9 kolo Scott Scale a v\u00fd\u0161e zm\u00edn\u011bn\u00e9ho EPICa. Cht\u011bl jsem se rozhodnout dle po\u010das\u00ed a \u010demu jsem v\u011b\u0159il dle spolehlivosti. Do bl\u00e1ta bych vzal spolehliv\u011bj\u0161\u00edho a leh\u010d\u00edho Scotta. Letos bl\u00e1to nebylo tak volba padla na celop\u00e9ro. Dal\u0161\u00ed odbo\u010dka, hodn\u011b z\u00e1vodn\u00edk\u016f vol\u00ed vybaven\u00ed na posledn\u00ed chv\u00edli, dle po\u010das\u00ed. Dnes je pom\u011brn\u011b p\u0159esn\u00e1 p\u0159edpov\u011b\u010f  na 3-4dny a podle toho se vol\u00ed co sebou. Ve strategii lid\u00e9 po\u010d\u00edtaj\u00ed s mo\u017enost\u00ed zaslat bal\u00edk na CP2, na CP1 a CP3 lze zaslat jen n\u00e1hradn\u00ed baterie. <\/span><\/p>\n

V minulosti jsem velkou pozornost v\u011bnoval span\u00ed v p\u0159\u00edrod\u011b a co k tomu pot\u0159ebuju.  Mysl\u00edm, \u017ee to m\u00e1m zm\u00e1kl\u00e9 dob\u0159e a cel\u00e9 moje span\u00ed se vejde do pom\u011brn\u011b mal\u00e9ho 800g bal\u00edku, kde je alumatka, \u017ed\u00e1r\u00e1 k(membr\u00e1na) a p\u011b\u0159ov\u00fd spac\u00e1k. Co jsem vid\u011bl kolegy na trati, s daleko t\u011b\u017e\u0161\u00ed v\u00fdbavou se nevyspali. Dle regul\u00ed z\u00e1vodu je povinn\u00e1 v\u00fdbava a pak je na ka\u017ed\u00e9m co kdo vezme na kolo nebo i ve form\u011b tuku na t\u011ble \ud83d\ude42 .  Ka\u017edej je jinej a prioritu p\u0159ikl\u00e1d\u00e1 jin\u00fdm v\u011bcem.     <\/span><\/p>\n

 <\/p>\n

Doprava na z\u00e1vod?<\/b><\/p>\n

Zvolil jsem dopravu vlakem a autobusem nab\u00edzenou organiz\u00e1torem. Leh\u00e1tkov\u00fdm  vlakem se jelo p\u0159es noc. Bohu\u017eel jsem chytnul m\u00edsto v leh\u00e1tkov\u00fdm neklimatizovan\u00fdm kup\u00e9, kde kolegov\u00e9 necht\u011bli moc v\u011btrat a v p\u0159\u00ed\u0161ern\u00e9m vedru jsem spal max. 30min,  To byla dost z\u00e1sadn\u00ed chyba, asi jsem si m\u011bl dopravu zajistit s\u00e1m a vyspat se na m\u00edst\u011b startu v Nov\u00e9 Sedlici. \u010cas jsem na to m\u011bl. Na ka\u017ed\u00e9m negativn\u00edm hledej n\u011bco pozitivn\u00edho, zase jsem mohl b\u00fdt s kamar\u00e1dy pohromad\u011b o den d\u00e9le a vym\u011b\u0148ovat si zku\u0161enosti\u2026..   <\/span><\/p>\n

 <\/p>\n

Jak\u00fd byl z\u00e1vod? <\/b><\/p>\n

Na tomto linku je dokumentov\u00e1no cel\u00e9 moje po\u010d\u00edn\u00e1n\u00ed tj z\u00e1znam moj\u00ed trasy v\u010detn\u011b \u010das\u016f<\/span><\/p>\n

https:\/\/drive.google.com\/file\/d\/11UK2UeNjDKjtqKzbvsBPEiBiNXGPJLCK\/view?usp=sharing<\/b><\/p>\n

Zde se pokus\u00edm rozebrat d\u011bn\u00ed v z\u00e1vod\u011b z m\u00e9ho pohledu. Nastupoval jsem na start v Nov\u00e9 Sedlici 30.6.2015 v 15:00 hod. Byl jsem po cest\u011b hodn\u011b unavenej a pom\u011brn\u011b asi dost dehydrovanej. I kdy\u017e jsem se sna\u017eil hodn\u011b p\u00edt vedro bylo ukrutn\u00fd. C\u00edl prvn\u00ed etapy byl pom\u011brn\u011b jasnej cca. 170 km vzd\u00e1len\u00e1 chata Hrie\u0161n\u00e1,  za\u010d\u00e1tek druh\u00e9 zak\u00e1zan\u00e9 z\u00f3ny. Cht\u011bl jsem prvn\u00ed etapu jed na pohodu, ale d\u00edky ji\u017e zm\u00edn\u011bn\u00e9mu vedru a doprav\u011b se mi to nepoda\u0159ilo. Bylo to na krev, n\u011bkde v p\u016flce etapy m\u011b za\u010daly br\u00e1t k\u0159e\u010de tak, \u017ee jsem slezl z kola, napral do sebe ho\u0159\u010d\u00edk a \u010dekal a\u017e to zabere. Takhle jsem si za\u010d\u00e1tek nep\u0159edstavoval, po zas ani ne tak dlouh\u00fd dob\u011b, prvn\u00ed probl\u00e9m. Za\u010dal jsem se koncentrovat na pozitivn\u011bj\u0161\u00ed v\u011bci, kr\u010dn\u00ed p\u00e1te\u0159 nebolela a ob\u010das jsem se dok\u00e1zal i pod\u00edvat za sebe a hlavn\u011b na \u00fa\u017easnou krajinu, kterou jsem za\u010dal velmi siln\u011b vn\u00edmat. Hodn\u011b mi pomohlo ur\u010dovat si vlastn\u00ed tempo. Na horskou chatu jsem dojel 2:30 hod. Jelo se mi dob\u0159e, ale tu\u0161il jsem, \u017ee jakmile si lehnu bude to zl\u00e9, r\u00e1no se v 6:00 hod otev\u00edrala zak\u00e1zan\u00e1 z\u00f3na. Nena\u0159\u00eddil jsem bud\u00edka, bu\u010f vstanu a nebo dopln\u00edm energii po p\u0159edchoz\u00ed probd\u011bl\u00e9 noci. <\/span><\/p>\n

Vstal jsem pozd\u011bji a vj\u00ed\u017ed\u011bl jsem do zak\u00e1zan\u00e9 z\u00f3ny o hodinu pozd\u011bji. Ten den se ud\u011blalo neskute\u010dn\u00fd vedro, bylo mi jasn\u00fd, \u017ee se toho dne za 4 zak\u00e1zanou z\u00f3nu nedostanu, sna\u017eil jsem se pomalu, ale jist\u011b, zdol\u00e1vat trasu v N\u00edzk\u00fdch Tatr\u00e1ch, odpoledne se mi za\u010daly otev\u00edrat kr\u00e1sn\u00e9 v\u00fdhledy na Vysok\u00e9 Tatry, vyu\u017eil jsem koup\u00e1n\u00ed v horsk\u00fd byst\u0159in\u011b. Odpoledne jsem napl\u00e1noval skoro 1,5 hod p\u0159est\u00e1vku v obci Tepli\u010dka. Velk\u00fd horka mi ned\u011blaj\u00ed dob\u0159e. K ve\u010deru jsem se bl\u00ed\u017eil p\u0159ed z\u00f3nu 4  a za\u010dal jsem \u0159e\u0161it span\u00ed, v lese se mi moc sp\u00e1t necht\u011blo kv\u016fli medv\u011bd\u016fm. S n\u011bkolika bikery jsem nav\u0161t\u00edvil m\u00edstn\u00ed pizzerii a na radu jednoho z nich, jsme zabivakovali na d\u011btsk\u00e9m h\u0159i\u0161ti. I kdy\u017e se mi cel\u00fd den kv\u016fli teplu nejelo dob\u0159e, po ve\u010de\u0159i jsem byl ok. Na\u0159\u00eddil jsem bud\u00edka, r\u00e1no vstal v p\u011bt, tak abych do z\u00f3ny vj\u00ed\u017ed\u011bl kolem \u0161est\u00e9. Zada\u0159ilo se a d\u00e1 se \u0159\u00edct, \u017ee t\u0159et\u00ed den jsem m\u011bl v\u00fdbornej, krize p\u0159ich\u00e1zeli, ale dok\u00e1zal jsem s nima bojovat. M\u016fj sv\u011bt se za\u010dal zu\u017eovat na z\u00e1kladn\u00ed element\u00e1rn\u00ed v\u011bci. Dob\u0159e trasovat, j\u00edst a odpo\u010d\u00edvat. T\u0159et\u00ed den jsem vypnul podn\u011bty z vn\u011bj\u0161\u00edho sv\u011bta. Odsejpalo to. Cht\u011bl jsem se dostat mezi 6 a 7 z\u00f3nu za nejvy\u0161\u0161\u00edm bodem na trase Kr\u00ed\u017en\u00e1 1574 m.n m. a sp\u00e1t na chat\u011b Kr\u00e1\u013aova stud\u0148a. P\u0159i tla\u010den\u00ed kola na tuto horu, jsem se setkal s n\u011bkolika spolujezdci a ti m\u011b p\u0159esv\u011bd\u010dili, \u017ee se to d\u00e1 stihnout za z\u00f3nu 7. Nejsem dobrej sjezda\u0159, ale zde jsem ze sebe vyndal asi to nejlep\u0161\u00ed co jsem ve sjezdu letos p\u0159edvedl. Na konec zak\u00e1zan\u00e9 z\u00f3ny 7  jsem dojel asi deset minut p\u0159ed jej\u00edm uzav\u0159en\u00edm. Voln\u011b jsem se p\u0159esunul do Tur\u010diansk\u00fdch teplic, dal si velkou ve\u010de\u0159i v tureck\u00fdm ob\u010derstven\u00ed. Obl\u00e9kl jsem se, nasadil sv\u011btla a m\u011bl jsem v pl\u00e1nu doputovat p\u0159ed 8 z\u00f3nu a tam nocovat. Po chv\u00edli m\u011b dojela skupinka \u010dty\u0159 jezdc\u00fa a za\u010dali jsme se to\u010dit ve vl\u00e1\u010dku. Asi v\u0161ichni jsme si mysleli, \u017ee to bude snadn\u00e1 z\u00e1le\u017eitost. Nebyla, za chv\u00edli mi volal na telefon \u0159editel sout\u011b\u017ee, \u017ee za obc\u00ed Budi\u0161 byl v lese na trase spat\u0159en velkej medv\u011bd. V dan\u00e9 chv\u00edli jsem se nach\u00e1zel cca 2-3 km p\u0159ed obc\u00ed Bud\u00ed\u0161. Cel\u00e1 skupinka, v kter\u00e9 jsem jel, spala na autoodpo\u010d\u00edvadle za obc\u00ed Budi\u0161. Do toho lesa jsem na vlastn\u00ed nebezpe\u010d\u00ed mohl, ale p\u0159ed z\u00e1vodem jsem si \u0159ekl, \u017ee v tomto riskovat nebudu. V\u00edm o jezdc\u00edch, kte\u0159\u00ed jeli kousek p\u0159ed n\u00e1ma i kousek za n\u00e1ma a ten zalesn\u011bn\u00fd h\u0159eben projeli. Mluvil jsem s jezdcem, kter\u00fd medv\u011bda potkal a mysl\u00edm \u017ee nen\u00ed o co st\u00e1t\u2026. <\/span><\/p>\n

\u010ctvrt\u00fd den jsem m\u011bl  byl bud\u00ed\u010dek v 5 hod. a v\u011bd\u011bl jsem, pokud v\u0161e p\u016fjde hladce, dostanu se do \u010cech. Na CP2 u \u0159eky V\u00e1h, jsem doplnil z\u00e1soby, ale Str\u00e1\u017eovsk\u00e9 vrchy p\u0159edt\u00edm, mi ve velk\u00e9m vedru daly po\u0159\u00e1dn\u011b zabrat. N\u011bkdy m\u011b docela deptalo, \u017ee kopce kter\u00e9 b\u011b\u017ene jezd\u00edm te\u010f tla\u010d\u00edm. Atrakce v podob\u011b brod\u011bn\u00ed \u0159eky V\u00e1h je na m\u00edl\u00edch velmi  zn\u00e1m\u00e1. Vody bylo m\u00e1lo a po\u010das\u00ed tropick\u00fd, \u0161lo to. I kdy\u017e si moc nedok\u00e1\u017eu p\u0159edstavit brodit to p\u0159i vy\u0161\u0161\u00edm stavu \u0159eky\u2026.. <\/span><\/p>\n

Hranice se p\u0159ekra\u010dovala pod kopcem \u010cere\u0161ienky. Nesp\u011bchal jsem, su\u0161il jsem tretry, kter\u00e9 jsem m\u011bl na noh\u00e1ch p\u0159i brozen\u00ed \u0159eky V\u00e1h. Byl jsem odhodlan\u00fd, \u017ee pojedu do t\u00e9  doby dokud mi nedojdou s\u00edly. Ty mi do\u0161ly cca kolem 23 hod p\u0159ed Vizovicema v obci Vysok\u00e9 pole. Spal jsem v n\u011bjak\u00e9m m\u00edstn\u00edm amfite\u00e1tru. Celkov\u011b tento den hodnot\u00edm vysoko.  <\/span><\/p>\n

P\u00e1t\u00fd den jsem vst\u00e1val lehce po 4 hod rann\u00ed. Byl jsem bez z\u00e1sob j\u00eddla a pit\u00ed, to jsem doplnil na benz\u00ednov\u00e9  pump\u011b ve Vizovic\u00edch., dobr\u00e1 sn\u00eddan\u011b, ale Host\u00ednsk\u00e9 vrchy se nezdaj\u00ed, docela jsem se tam zlikvidoval. Ten den jsem kon\u010dil ve 22:30 hod . Ujel jsem jen chabejch 144 km s nastoup\u00e1no  cca 3300. P\u0159i z\u00e1padu slunce jsem m\u011bl prvn\u00ed defekt v z\u00e1vod\u011b, dlouh\u00e1 v\u00fdm\u011bna du\u0161e, v d\u016fsledku hor\u0161\u00ed ovladatelnosti rukou, m\u011b asi demoralizovala, \u017ee jsem \u0161el sp\u00e1t \ud83d\ude42 . <\/span><\/p>\n

   <\/span> \u0160est\u00fd den byl ve znamen\u00ed toho, \u017ee bych m\u011bl projet CP2.  Ten byl ve vzd\u00e1lenosti cca. 100km a p\u0159ev\u00fd\u0161en\u00ed 2500m. Co si vybavuju, za\u010dal jsem m\u00edt probl\u00e9m se z\u00e1sobov\u00e1n\u00edm j\u00eddlem,  byl sv\u00e1tek a nedalo se optim\u00e1ln\u011b dopl\u0148ovat. Ob\u010derstvoval jsem dost netakticky. P\u0159i stoup\u00e1n\u00ed na Dlouh\u00e9 str\u00e1n\u011b jsem m\u011bl takovou krizi, \u017ee jsem asi 15min spal vedle cesty.  CP2 m\u011b velmi hnala ,\u010dek\u00e1 m\u011b tam j\u00eddlo, oble\u010den\u00ed servis \u2026.. Dost jsem se p\u0159edt\u00edm vytr\u00e1pil, o to zaj\u00edmav\u011bj\u0161\u00ed bylo opravdu velk\u00e9 nabit\u00ed a novej impuls. Moc d\u011bkuju. Po del\u0161\u00ed zast\u00e1vce, jsem pokra\u010doval d\u00e1l a nocoval jsem u N\u00e1vr\u0161\u00ed se skupinou dal\u0161\u00edch turist\u016f. <\/span><\/p>\n

Spal jsem cca. 6 hod a nabral s\u00edly do druh\u00e9 p\u016flky cesty. Sedm\u00fd  den jsem proj\u00ed\u017ed\u011bl Orlick\u00e9 hory a tento den jsem podv\u011bdom\u011b \u0161et\u0159il s\u00edly do Krkono\u0161. Noc byla , jako v\u0161echny doposud, pod \u0161ir\u00e1kem. Kempoval jsem cca. 5 km p\u0159ed hranic\u00ed. Kousali kom\u00e1\u0159i i kdy\u017e jsem repelent st\u0159\u00edkal co se dalo :).  <\/span><\/p>\n

Osm\u00fd den r\u00e1no, bylo chladno, v tom z\u00e1p\u0159ahu jsem zapomn\u011bl dostate\u010dn\u011b p\u00edt. P\u00ed\u0161u o tom, proto\u017ee jsem odpoledne za to m\u011bl zaplatit. Jako rozcvi\u010dka p\u0159ed Krkono\u0161ema byla \u010d\u00e1ste\u010dn\u011b trasa Sudet. Odpoledne mi tot\u00e1ln\u011b do\u0161lo, sice jsem u\u017e pil, ale nebyl schopnej p\u0159ed Malou \u00dapou ani tla\u010dit kolo. Sed\u011bl jsem u cesty tekla mi z nosu krev,  jeden m\u00edla\u0159 za druh\u00fdm m\u011b m\u00edjel, fyzick\u00e9 i psychick\u00e9 dno. Ten den jsem to cht\u011bl zabalit. Jedin\u00e9 co mi zb\u00fdvalo dostat se n\u011bkam odkud bych se dopravil dom\u016f. Setrva\u010dnost\u00ed jsem se dostal do Pece pod Sn\u011b\u017ekou. Sedl jsem do hotelu Krokus, objednal dv\u011b ve\u010de\u0159e a pokoj. Konzultoval jsem se sv\u00fdmi bl\u00edzk\u00fdmi sv\u016fj stav. B\u011bhem t\u011bchto hovor\u016f a psan\u00ed jsem dosp\u011bl k tomu \u017ee VZD\u00c1T M\u00da\u017dE\u0160 Z\u00cdTRA.    Majitel hotelu je sp\u0159\u00edzn\u011bn\u00e1 du\u0161e m\u00edla\u0159\u016f a dokonce mi p\u0159ipravil bal\u00ed\u010dek na r\u00e1no, kdybych n\u00e1hodou cht\u011bl pokra\u010dovat. S \u010d\u00edm na m\u00fdl\u00edch nen\u00ed probl\u00e9m to je us\u00edn\u00e1n\u00ed. M\u011bl jsem pocit, \u017ee jsem spal ne\u017e jsem dolehl.    <\/span><\/p>\n

Dev\u00e1t\u00fd den jsem se probral bez bud\u00edku pom\u011brn\u011b brzo. \u0158ekl jsem si, \u017ee to minim\u00e1ln\u011b zkus\u00edm.  Vytla\u010dil jsem kolo na V\u00fdrovku. Tam z boudy, kde spal, vylezl Tilo Arnhold. Tento zn\u00e1m\u00fd z\u00e1vodn\u00edk pat\u0159\u00ed ji\u017e k legend\u00e1m tohoto z\u00e1vodu. Spole\u010dn\u011b jsme absolvovali sjezd do \u0160pindlerova Ml\u00fdna a rovn\u011b\u017e spole\u010dnou sn\u00eddani v m\u00edstn\u00ed samoobsluze. N\u00e1sledovaly dal\u0161\u00ed    <\/span><\/p>\n

dal\u0161\u00ed v\u00fdjezdy a v\u00fd\u0161lapy. Pravideln\u011b jsem ob\u010derstvoval a pozd\u011b odpoledne jsem doputoval do CP3, kde to d\u016fv\u011brn\u011b zn\u00e1m. Loni jsem tam jako po\u0159adatel pom\u00e1hal. Ob\u010derstven\u00ed, dopln\u011bn\u00ed bateri\u00ed a v\u00edce m\u00e9n\u011b jsem byl \u0161\u00e9fkou c\u00e9p\u00e9\u010dka Vlastou vyk\u00e1z\u00e1n na tra\u0165, abych se tam nerozle\u017eel .  Kilometry pom\u011brn\u011b rychle p\u0159ib\u00fdvaly, ale op\u011bt jsem p\u00edchnul. Byla to opravdu prek\u00e9rka. V prstech jsem u\u017e nem\u011bl opravdu \u017e\u00e1dnej cit. M\u011bnil jsem to asi hodinu. Dojel m\u011b Ivan Nov\u00fd s kter\u00fdm jsme se na trati potk\u00e1vali od Kri\u017en\u00fd a se Zde\u0148kem Kekenem. Naj\u00ed\u017ed\u011bli jsme do \u0160luknovsk\u00e9ho v\u00fdb\u011b\u017eku. Z tohoto dne jsem m\u011bl dobr\u00fd pocit. Rozd\u00fdchal jsem opravdu t\u011b\u017ekou krizi z Krkono\u0161 .<\/span><\/p>\n

Des\u00e1t\u00fd den je ve  znamen\u00ed ko\u0159enovek \u0160luknovsk\u00e9ho v\u00fdb\u011b\u017eku a \u010cesk\u00e9ho \u0160v\u00fdcarska. Ten den se opravdu povedl. Sn\u00eddan\u011b op\u011bt s Tilem v pek\u00e1rn\u011b v Kr\u00e1sn\u00e9 L\u00edp\u011b, v\u00fdborn\u00fd ob\u011bd na rozhledn\u011b Tane\u010dnice a rovn\u011b\u017e skv\u011bl\u00e1 ve\u010de\u0159e v D\u011b\u010d\u00edn\u011b. Nocoval jsem kus pod D\u011b\u010d\u00ednsk\u00fdm Sn\u011b\u017en\u00edkem. <\/span><\/p>\n

  Posledn\u00ed den jsem absolvoval Kru\u0161n\u00e9 hory non-stop s 1 hodinou sp\u00e1nku . Na jeden z\u00e1tah cca. 250 km a nastoup\u00e1no cca 4900 m.  <\/span><\/p>\n

Jsem velmi \u0161\u0165astn\u00fd, \u017ee jsem z\u00e1vod napoprv\u00e9 dokon\u010dil.  <\/span><\/p>\n

 <\/p>\n

Kolik\u00e1tej jsem skon\u010dil?<\/b><\/p>\n

 Byl jsem 26 absolutn\u011b a 10 v kategorii viz. <\/span>http:\/\/www.1000miles.cz\/vysledky-2019<\/span><\/a> <\/span><\/p>\n

 <\/p>\n

Z\u00e1v\u011brem bych cht\u011bl pod\u011bkovat lidem, <\/span><\/p>\n

Radkovi Poulovi, agentura NEBE <\/span>http:\/\/www.nebe.eu\/<\/span><\/a>,  – mapov\u00e9 podklady, <\/span><\/p>\n

Lojzovi Orgo\u0148ovi, Orgo\u0148 Bags <\/span>http:\/\/www.orgonbags.cz\/<\/span><\/a>  – b\u00e1gly p\u0159esn\u011b na m\u00edru, <\/span><\/p>\n

Pepa Ji\u0159i\u010dka a Roman K\u00e1par <\/span>https:\/\/www.cyklojiricka.cz\/<\/span><\/a>  – kolo a BG Fit. <\/span><\/p>\n

 <\/p>\n

Moc d\u011bkuji Honzovi Kopkovi za to,  \u017ee existuje tento z\u00e1vod. Bylo mi velkou ct\u00ed, \u017ee jsem se tohoto z\u00e1vodu mohl \u00fa\u010dastnit a poznal lidi, kte\u0159\u00ed sm\u00fd\u0161lej\u00ed podobn\u011b jako j\u00e1 a z\u00edskal v\u00fdborn\u00e9 kamar\u00e1dy. <\/span><\/p>\n

 <\/span><\/p>\n

D\u011bkuju za mor\u00e1ln\u00ed podporu v\u0161em, kte\u0159\u00ed m\u011b na cest\u011b zdol\u00e1n\u00ed 1000 mil  podporovali. <\/span><\/p>\n

 <\/p>\n

V\u0161em Nezmar\u016fm p\u0159eju v nov\u00e9m roce \u0161t\u011bst\u00ed a zdrav\u00ed. <\/span><\/p>\n

 <\/p>\n

MLH<\/span><\/p>\n

Va\u0161ek Krutina<\/span><\/p>\n

 <\/p>\n

https:\/\/photos.app.goo.gl\/abPRBXfnqSEeKP9z9<\/span><\/a><\/p>\n

https:\/\/www.ceskatelevize.cz\/porady\/12865554304-vzdat-muzes-zitra\/<\/span><\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Byl jsem n\u011bkolika Nezmary osloven o seps\u00e1n\u00ed p\u0159\u00edsp\u011bvku k z\u00e1vodu 1000 miles adventures, kter\u00e9ho jsem se letos z\u00fa\u010dastnil . Ot\u00e1zky jsem se sna\u017eil poznamenat  a n\u00ed\u017ee jsou na n\u011b m\u00e9 odpov\u011bdi. Cht\u011bl jsem z\u00e1vod hodnotit s odstupem. Pokud by to n\u011bkoho zaujalo dnes je ten spr\u00e1vn\u00fd den pro p\u0159ihl\u00e1\u0161en\u00ed viz. http:\/\/www.1000miles.cz\/prihlasovani       Co je to […]<\/p>\n","protected":false},"author":8,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"ngg_post_thumbnail":0},"categories":[77],"tags":[],"jetpack_featured_media_url":"","_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.bknezmar.cz\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/posts\/19693"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.bknezmar.cz\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.bknezmar.cz\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.bknezmar.cz\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/users\/8"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.bknezmar.cz\/index.php?rest_route=%2Fwp%2Fv2%2Fcomments&post=19693"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/www.bknezmar.cz\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/posts\/19693\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":19694,"href":"https:\/\/www.bknezmar.cz\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/posts\/19693\/revisions\/19694"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.bknezmar.cz\/index.php?rest_route=%2Fwp%2Fv2%2Fmedia&parent=19693"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.bknezmar.cz\/index.php?rest_route=%2Fwp%2Fv2%2Fcategories&post=19693"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.bknezmar.cz\/index.php?rest_route=%2Fwp%2Fv2%2Ftags&post=19693"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}