Rubriky
Listopad 2017
Po Út St Čt So Ne
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Archive for Listopad, 2017

Letošní report vezmu jen z té chválící stránky! Na našich dokolných se mi líbí, že stále více posouváme dokonalost akce ve všech směrech. Do konce i ženám se na dokolné začíná líbit… Neboť:

1) Jídlo bývá vymazlené, převelice pestré a je ho vždy HODNĚ.

2) Pití bývá kvalitní, několika žánrové a je ho vždy HODNĚ. A když náhodou dojde pivo v půl desáté, hnedle se najde někdo schopný, kdo nedostatečný odhad napraví. Špatný odhad množství piva vyhmátl rutinérsky Ondra M.: “To je tím, že jsme konečně koupili pivo co lidem chutná!” A pravdu měl, Plzeň VŽDY zbyla a Platánek se vypařil – pro příště doufám ani nebudu muset citovat přísloví “chytrému napověz…” 🙂

3) Program je zábavný a kvalitně připraven. Výbor tentokrát dobře věděl, že schůzi spolku postačí odbýt slidem o objemu peněz na účtu 🙂 a mohli jsme se tak soustředit na všeobsahující statistiky, které spolu s vyhlašováním Nezmarských vítězů činí tuto akci tolik výjimečnou. Letos jsme ještě my s Ondrou zařadili na program oslavu čtyřicítek, kterou nám kluci zpestřili čupr dortem a dárky (které jsme neočekávali!). Dík.

4) Vyhlašování vítězů pak není zdrženlivé, neb si UMÍME poděkovat a poplácat uznale ty lepší a vytrvalejší. Radost vítězů je umocněna upřímným provoláváním: Sláva a Hurá a když je váha výsledku znásobena i hmotnou cenou, slzy se derou do očí. A vono hoši – dresy, putovní pilník, věnec vítězů, skokan roku – to není jen tak, to se samo neudělá. To vše NĚKDO s láskou vymyslí, zařídí, udělá, koupí či vyrobí.

Tak si každý soukromě ještě jednou poplesejte nad statistikami, které jsou připojeny zde:

Kolo_2017  Ke každé etapě je na těchto stránkách k nalezení i slovní popis a není od věci si při čtení reportů opět nad rokem prošlým porozjímat! 😉

historické statistiky Kolo vyhodnocení 2001-2017

soutěž při poslední vyjížďce : https://youtu.be/h39-QbOySm0

Tento grafíček ukazuje průměrnou rychlost vyjížděk a průměrnou rychlost stoupání – výškové metry za jednotku času. A také proložený trend(červená čára). Jak je vidět, v sezoně se průběžně zlepšujeme v obou disciplínách! A jsem zvědav v jaké kondici se zase sejdeme pod Kubatou 😉

Ke statistikám jen ještě dvě věci:

1) jsem zvědav, zda-li v budoucnu vyhraje někdo kdo nemá 100% účasti 🙂

2) Co se historické účasti týče, již 9 Nezmarů (a všichni aktivní) mají přes dvě stě vyjížděk – to už je pěkná část života stráveného v komunitě!

Tak klucka, 27.3. 2018 Vás čekám na letu vzhůru k nebeským výšinám a závěrem volám: Bivoj&Venouš Hip hip HURÁ! SLÁVA! SLÁVA! SLÁVA!

O.

P.s. Nedá mi to nevypíchnout ty, kteří kolem jídla, pití a cen skákali nejvíce. A ano, je to náš Výbor (máme na volbu dobrej odhad) HONY, PEŤA P. a PEŤA Ś. nad kterými otcovsky dohlížel, prostor zařídil a po nás všech se svou chotí uklízel: MAČIČKA

NOC: S letošním okénkem citátů a přísloví se nechci loučit pateticky (ale že bych měl nabito!)

„Adamové deti sú divné smetí.” Slovenské přísloví

🙂

Trasa: 41 km, přes Švábák na Šindlák, panelka na Závraty, Vrábče zastávka, dolů na tři brody, k vyhlídce na Dívčák, Starý časy, Třísov, hranou lesa, přes pastvinu do Holubova, Vrábče zastávka, Závraty, panelka, Šindlák, Švábák až ke Zdendovi.

Výškové metry: ??? m

Účast: Vítek Sirotek, Petr Šikl, Pavel Tíkal, Honza Mareš

Pád: nikdo

Defekt: nikdo

Trackmaker: Petr Šikl

GPS: www.sports-tracker.com 

Komentář: Včera jsem rozbalil nejnovější vydání Vela, jehož titulní straně vévodí slovo TMA. Většina příspěvků tohoto čísla se týká dilematu, zda během zimní sezóny jezdit se světlem v noci, nebo trénovat na trenažerech doma. To, co redaktoři Vela objevují dnes, zatáhl mezi Nezmary Kosa již před čtyřmi lety a patří mu za to velký dík. Minimálně pro čtyři z nás je noc jasná volba i tohle úterý, a to bez ohledu na nevlídné počasí. Co ve Velu neznají určitě, minimálně o tom nepíší, jsou noční návraty vlakem, sjíždění nádražních schodů a výjezd eskalátorem.  Pravda, to poslední je nekalá činnost, ale… . Běžně v dešti jezdíme jen okolo komína, aby byl možný rychlý návrat v případě jakýchkoliv obtíží. Dnes ale Peťovi jiskřily oči při popisu cesty na vyhlídku na Dívčák tak, že nešlo nic namítat a pokusit se zrušit rezervaci stolu v Čéčovce, abychom mohli skončit v Holubově. Čekal nás tedy sjezd z vyhlídky dolů pod Dívčák a výjezd Starých časů, vše v dešti a za všudypřítomného bahna. Na této trase mnozí svá kola svádějí a vytlačují i za sucha a navíc ve dne. Vítek vše zvládl bravurně se svým RB z AL 7020 T6 bez šlápnutí, Peťan s RB z AL 7020 T6, Pavel s Rock Maschine z Custom Alu 6061.T6 a já s TREKem z Alpha Platinum Aluminium, s malým přišlápnutím. I mi nemáme to srdce brát do nočního marastu naše voňavky, a tak nás nocí doprovází poctivá HT hlína, v případě že by dnes jel i kuchyň montující Kosa, byli by tu i oceláři. Světla s výkonem 900 – 1600 lm Made in China svítí dokonale, ale to není vše. Několik let zkušeností napovídá, že zásadní není jen intenzita světla, ale především doba svícení, na které se významnou měrou podílí kvalita baterie. To co ovlivnit nemůžeme je zavírací doba hospody v Holubově. Nejen že došlo k úpravě úterní zavírací doby na 18:00 hod, ale i ty ostatní v okolí zejí prázdnotou. Záchranou se má stát hospoda ve Vrábči, která dle plánu zavírá až o desáté, ale dnes je tma i zde. Míříme tedy zpět do Budějovic a naše reflexní prvky na teamových Nezmarských dresech, ale i těch komerčních, mizí nezadržitelně pod nánosem bahna. Takhle špinavé by nás jistě jinde než u Zdendy nechtěli, tak jedu s ostatními dobrovolně na Samson, který vykoupí Globus párky, opečená sekaná, nakládaný hermelín a legendární šmitec ze třené Nivy. Dnes nám vlak ani schody nevyšli, nevadí, příště už to jistě vyjde. Ale ještě předtím uloží někteří z nás svá zablácená kola přímo do ložnic, aby mohli dlouho vychutnávat vůni zasychajícího bahna.

 

Hony

 

Trasa: 36 km, na Švábák, kolem střelnice, zelená na Třebín, Kaliště, Hradce, Slavše, na svážnici, k vysílači, pod Habersým vrchem, k Bohouškovické myslivně, okolo Hory, Habří, Lipí, Kaliště, Třebín, kolem zahrádek U Hada a Čtyrákem do Čéčovky.

Výškové metry: ??? m

Účast: Pavel Kosař, Honza Mareš, Vítek Sirotek, Petr Šikl, Stanley, Eri, Banán, Přemek Pásek, Petr Pokorný, Zub

Pád: Stanley – Front flip no hands (klacek v předním kole)

Defekt: nikdo

Trackmaker: Pavel Kosař

GPS: www.sports-tracker.com 

Komentář: Ani chladné počasí nebylo sítem počtu bikerů na úterní vyjížďce. Ba naopak, k nočnímu křtu dorazil Peťa Pokorný a kamarád Legenďáků Zub. Peťa čerstvý s novým světlem, Zub již s dvouhodinovou vyjížďkou v nohách.

Nejasný cíl cesty směr Lišov, zamlžený nepravdivou informací o výjezdu na Kleť, nakonec skončil korzem pod Haberským vrchem. Leckteří si zprvu opravdu mysleli, že jedeme na Kleť, jiní zas usilovně přemýšleli, jak dlouhá bude cesta do Lišova, když vyrážíme na jih.

Nepřeberné množství paralelních debat především z oblasti cyklistiky pokračovaly až do pozdních nočních hodin. Nemohu ale nezmínit Banánovu novou funkci fotografa. Minulou vyjížďku pořídil svou noční prvotinu, což nepřehlédne ani oko laika. Nicméně druhá série už  vykazuje jisté kvality, nechybí atmosféra a pohyb. Banáne to je chvála a osobně oceňuji tvé nasazení.

Zubův trénink před vyjížďkou jej bohužel odpáral při cestě k vysílači. Škoda, příště je potřeba pošetřit a dojet až do cíle, kde na nás čeká odměna o kterou je škoda se ochudit. Během cesty se nám střídavě ztrácel i Stanley, poprvé ho zdržel front flip no hends způsobený připletením klacku do předního kola, podruhé se zamotal v samém závěru v lese před Švábákem. Volání Stanleyho přezdívky do noční krajiny, zmatečný pohyb paprsků našich světel jistě působil pro náhodného pozorovatele minimálně zajímavě. Kdybych tam chodil jako někteří venčit psa, nebo nedejbože sólo běhat, vrátím se s blátem na hřišti.

V naší domovské základně již čekal Kocour, který nás vítal jako vždy s úsměvem. Večer utekl jako voda a vzhledem k brzké zavírací době Čéčovky, dokončila již jen část skupiny velice vydařenou vyjížďku v Juvelu.

Hony

 

Trasa: 33 km, na Švábák, lesem na Mokré, přes vojenský prostor který je v demolici, zadem kolem letiště, Nové Homole, Černý Dub, k pilotovi, na Zahorčice, kolem Vrábečského potoka k řece, Boršov, po žluté na vrchol Hranice, pěšinou k vodárně, po panelce, okolo hřiště na Roudné, Mezi Tratěmi, Meťák, po stezce do Čéčovky

Výškové metry: 873 m

Účast: Pavel Kosař, Honza Mareš, Vítek Sirotek, Petr Šikl, Stanley, Pavel Tíkal, Eri, Banán, Přemek Pásek

Pád: nikdo

Defekt: nikdo

Trackmaker: Pavel Kosař

GPS: www.sports-tracker.com 

Komentář: Tentokráte vyrážíme do noční krajiny zkrápěné pondělním vytrvalým deštěm. Marně čekáme na pilníka Vendu, nedorazil již podruhé, otázka tedy zní: “Kde jsi ? Kde jsi ? Celou noc, kde jsi ? Volám telefónem kam se dá. Kdo tě blízko chce mít jako já. Čekám tě kde jsi ? Vzpomínáš ? Kde jsi ? ………… A ty tu nejsi.” Stanleyho zpoždění deset minut tolerujeme, i když po pravdě být teplota pod nulou, jel by jistě sám. Pohodová atmosféra však není narušena a skupina se zanedlouho noří do tmy, prosvícené jen paprsky našich světel. Celá trasa je protkána slizkými kořeny, kameny a klacky, není snad jediné místečko, kde by se jim dalo vyhnout. Siluety přede mnou se zmítají ze strany na stranu, je až s podivem, že některá z nich neskončila na zemi. Značně vyčerpávající podmínky, nesrovnatelné s denní suchou vyjížďkou. Ale i o tomhle bike je. Přehršel různorodosti, síla okamžiku vdechuje každé z vyjížděk nezapomenutelné kouzlo. Příští úterý si to s námi může vyzkoušet i vy.

Hony

 

Cesta tam a zase zpátky od Petra Š., Honyho, Jaruna, Vítka S.

Kvalifikace nám loni koncem roku vyšla, tak teď se jen svědomitě připravit abychom letošní, na Loudání extrémně dlouhou, trasu dokázali ujet. Pořadatelé naplánovali trasu 1.111km na počest tradičnímu času registrací 11.11. v 11h11m11s., převýšení je 23.000 výškových metrů. Já jsem se bohužel přípravě moc nevěnoval, jezdil jsem jen pravidelné úterky. Mimo úterý jen jednou 35 km o velikonocích na chatu. Za přípravu můžu považovat jen 100 mil a víkend na VKJČ (cca 400 km). Život je otázkou priorit a od ledna byla mojí hlavní náplní života rekonstrukce baráku. Nezbývá než spoléhat na tvrzení ostatních, že je to jen o tom, co máš v hlavně. Nicméně tuším, že to nejspíš bude platit, až když máš něco taky v nohách. Já mám letos do startu najeto méně kilometrů, než mám teď ujet v kuse. Navíc udřená záda, ruce. Zase sem ale nečekaně zhubnul, snad poprvé od konce stření školy nám pod 90 kg. No nic, nějak to snad dopadne.

 

Den 0., středa 7.6.2017. Z ČB jedeme vlakem přes Prahu do Kladna a odtud na rozjetí 15 km do Slaného. Sraz je v hospodě na zimáku. Na startu očumujeme ostatní, naposledy se koukneme na Štěpána, Mavita, Milču … už je asi neuvidíme. Štěpán si dává pivo, řídím se heslem „když chceš bejt nejlepší, tak musíš dělat to, co dělají nejlepší“ a kalím taky. Ostatní riskují s limonádou, Jarun zahání nervozitu výměnou pomalého defektu. Moje nervozita se zhmotnila, nebo lépe řečeno rozplynula, i když jen fyzicky, ve střevní problémy. Vyslechneme si krátký výklad trati, pár pokynů a hlavně konečně dostaneme do rukou mapy a zjistíme, kam vlastně pojedeme.

Čím více se blížil start, tím méně bylo odvážlivců, co chtěli startovat. Aby pořadatelé naplnili startovní listinu, tak postupně volná místa po vydrolených doplňovali a doplňovali – nakonec se dostalo na všechny, co jeli kvalifikaci a nakonec i na všechny, co se vůbec přihlásili! Takže nakonec jel každý, kdo chtěl – a jistě i pár těch, co nechtělo :). Celkem 65 Loudalů.

Start je tradičně ve 22:00. Čelo si může schody u zimáku sjet, my už ne, jelikož jsme v balíku ostatních. Dobré je, že se jich můžeme držet, místní totiž jedou po paměti. Je to ale nebezpečné, každý se tradičně vyblázní, po tmě v balíku se jede na hraně. Míjíme první nešťastníky, co sbírají brašny, pumpičky, sebe z příkopů, opravují defekty, zhaslá světla. Cestou na pár rozcestích byli nějací nadšenci, co ukazovali trasu a pár kiláků za Slaným byla dokonce občerstvovačka. Držíme se pohromadě, to je dobrá zpráva. Vyhodnocuji, že bezpečnější bude jet vpředu a zkouším přidat. Bohužel ale po tmě nedokážeme spolehlivě navigovat, takže se několikrát vracíme a zařazujeme zpět do balíku. Nakonec se přeci jen usazujeme na čele skupinky, hlavně proto, že jedeme trasu, co jsme si s Peťou a Janou projížděli po loňské loudací párty. Klucka říkali, že sem to hrozně hnal, byla to ale nakonec super taktika. Bláznivce jsme vybláznili ještě víc a pak si šli lehnout, zatímco ostatní většinou čekala noční jízda. Na začátek se uhnat za nějakejma volama asi nebylo úplně super :). V Panenském Týnci jsme se tedy podle plánu nechali nenápadně předjet a jeli se ubytovat na verandu sokolovny, co jsme objevili při podzimní vyjížďce po Loudací párty. Tehdy se tu zrovna konala soutěž ve vaření gulášů na ohni. Koukám na program, letos bude zase. Bohužel ale tenhle termín nemůžu, tak snad příště. Jdeme spát asi kolem jedné hodiny, budíky na 5:30.

Od startu 45 km, do cíle 1066 km, za den ujeto 45 km

 

Den 1., čtvrtek 8.6.2017. Vstáváme a po chvíli posíláme SMS z prvního checkpointu – jsme na 60. místě z 65 startujících. Opravdu většina jede první noc bez spaní. Ale víme svoje, pořadím už půjdeme jen nahoru a mnohým noční jízda ubere tolik energie, že se z toho do konce Loudání nevzpamatují. Cestou míjíme kolegy ještě spící ve spacácích, další co už vstali a jsou na trase jako my. V Třeboci si dáváme první sváču ve vesnickém obchůdku a najednou kolem nás projede Čépa – trasér závodu. To je magické! Před Krušovicemi mi najednou propadá brzdová páčka, ubrzdím to druhou a koukám co se děje. Ztratil jsem brzdovou destičku z přední brzdy! Jak je možné že vypadne za jízdy? Jediné možné vysvětlení je, že sem kokot a nedal jsem tam závlačku. Samozřejmě mám náhradní, tak doplňuji. Popojedeme do Krušovic a kolem pivovaru se prostě nedá projet bez zastavení. Dokonce se k nám přidává Čépa, tak si připijeme na zdar závodu. Za Krušovicemi míjíme známého z loňského ročníku, mění duši. Smutně říká, že už po několikáté. Hony mu věnuje jednu svoji náhradní. Později se dozvídáme, že se někde těžce vymlel a jako první odstoupil. Je to furt nahoru dolu kolem Berounky, navštívíme Křivoklát. Nasazuji klasické Loudací tempo – jakmile je kopec, do kterého bych se moc dřel, tak tlačím. Svačíme u sámošky v Nižboru, projíždíme Beroun a před Tetínem nás čeká první Čépova zajebávka – termínus technikus: úplně zbytečná cesta, většinou do nesmyslného kopce, kam se kolo nese na zádech tam a stejnou cestou zpátky. Tech ještě bude … Je dost vedro, nahoře navíc Peťa zjišťuje defekt, ale výhled je nádhernej. Projíždíme Český kras, bajkově nádherné, ale úplně cítím, jak mě opouští energie. Míjíme nádherná místa, Mořiny, Karlštějn. Je pěkné vedro. Přejíždíme Berounku a stoupáme k hřebenu Brd. Na jejich úpatí míjíme nádhernou hospůdku obsypanou Loudalama, někteří spí před ní na trávníku. Přes Brdy to docela jde, cesta po hřebenu je sice hrozná kořenovka, ale víme, že nás čeká delší sjezd a někde dole hospoda. Nebo spíš o ní sníme. Ve Voznici to nevyšlo, na kurtech sice bylo pivo a tousty, ale chtěli jsme něco víc. Místní nás poslali do Hraštice, že prý tam dobrá hospoda je. Je tam i checkpoint. Jsme na 32. místě Za den jsme předjeli 30 lidí. Je půl osmé, ale dál už nejedeme i když by 2 hodiny bylo ještě světlo. Máme toho dost, celý den bylo dost vedro a pořád nahoru dolů. Na výkony bude ještě čas. Dáváme večeři a pivka a víme, že do rána zase spousta lidí předjede nás. To je náš styl. Přes den jedeme bez větších odpočinků, odpočíváme až po tmě. Se světly nejezdíme. Je to pomalejší a bez GPS je po tmě obtížná navigace. V 5:30 budíček, snídaně cestou, svačiny na benzínkách a před sámoškama, ale každý večer hospoda s velkou večeří a pivkama a pak docela dlouhý spánek, 5:30 budíček a na novo. Ostatní to drtí i do tmy, spí minimálně, a i vyrážejí dříve než my. Na trase se několikrát vzájemně předjíždíme. Našli jsme dobrou oázu. Přespat nás nechají pod pergolu a naproti je cukrárna, kde otvírají v 6 hodin. Bohužel si budeme muset trošku přispat a počkat až otevřou. Jarun doráží do Hraštice později s dvěma dalšíma Loudalama. Sice nestíhají otevřenou hospodu, ale nacházejí jinou. Jedu za nima, dáme ještě pivko a pak je zavedu pod pergolu. Sešlo se nás tam asi 8.

Od startu 188 km, do cíle 923 km, za den ujeto cca 143 km.

 

Den 2., pátek 9.6.2017. Ráno si dáváme čerstvé koláčky, čajíček, kávičku. Místní cukrárna je fakt super. Jarun nás vysílá napřed. Nechce držet naše tempo, jeho je o něco pomalejší a s námi se zbytečně vysiluje. Ze zkušeností víme, že nás večer dojede a spát budeme společně. Hned za vesnicí jsem odjel trošku dopředu a myslel si na svoje věci, takže hned na první odbočce jsem nezahnul a jel pěkně do údolí, místo po značce po silnici. Docela kopec, co sem si vyšlápnul zpátky jen tak na ranní rozehřátí. Sjíždíme k Vltavě pěknou pěšinkou. Jedeme za Jarunovýma včerejšíma spolujezdcema a tím pádem se bohužel nesoustředíme na trasování. K Vltavě sjedeme jinudy a přijdeme na to až úplně u vody. Vracíme se docela daleko. Dnes se moc nedaří. Promotali jsme se do Neveklova a tam se občerstvili před sámoškou s dalším známým z loňského ročníku. Chvilku jedeme s nějakejma klukama, co jedou na celopérech, převod 1/11. To musí být dřina, ale zase možná pohodlnější. Jsou to zkušení borci ze Slánské líhně, oba už jeli hodněkrát. Až teď jsem si v mapě všimnul, že za Konopištěm jsme svačili v hospůdce v obci Nesvačili. Vědět to tenkrát, tak by mě to určitě potěšilo. Dál jsme jeli kolem Čapího hnízda a mířili na Vlašim. V nějaké opuštěné vesničce se občerstvujeme před vietnamskou večerkou. Najednou se odněkud vynoří voňavá slečna, že nás sleduje přes GPS na webu Loudání a jde si nás prohléhnout na živo. Jsou z nás hvězdy!! Hned se jelo lépe, ale pak to přišlo. Velký Blaník. Dlouhé náročné tlačení přes kořeny, kameny, aspoň že nahoře bylo pivko. Pak ještě Malý Blaník, sice bez piva, ale alespoň se kocháme magickou zříceninou kaple. Do Mladé Vožice jsou pěkné bajkové pěšinky, dojíždíme tam už dost unavení. Dalo by skončit už tady, vidíme pár Loudacích kol zaparkovaných před hospodama, ale nakonec se vydáme ještě do Pacova. Cestou je ohrada, kde je velmi důrazné varování aby tam někdo nelez, něco ve smyslu „ve stádu je chovný býk“. V rádiu jsem slyšel rozhovor se Štěpánem, kde říkal, že by ho zajímalo, kolik Loudalů to respektovalo. Tak Štěpáne my ne. Dojíždíme se soumrakem, po chvíli nacházíme na náměstí picérii. Čeká nás obvyklý rituál – napít, najíst, nabít telefony a logery, osprchovat se v umyvadle na WC, prozkoumat v mapě co bude zítra a jít spát. Doráží další jezdec, pokecáme, dobrej týpek z Moravy, nabízí nám slivovici, co veze v pet flašce. Ze slečny za barem taháme rozumy, jestli se dá někde přespat, třeba na hřišti nebo na nádraží. Na nádraží by to prej šlo, ale nedoporučuje nám to. Že jsou tam divná individua nebo co. Bojíme se jedině toho, že v noci bude pršet, takže si ustýláme na peróně. Jarun podle očekávání doráží za námi. Třetí noc za sebou spíme na betoně, už je to pro mě utrpení.

Od startu 330 km, do cíle 781 km, za den ujeto cca 142 km.

 

Den 3., sobota 10.6.2017. V noci je bouřka, pobláznilo to přejezd a ten bez ustání cinká. Taky se skoro celou noc na peróně svítí. Ráno ještě prší, tak si posouváme budík, podle radaru má přestat. Skutečně vyjíždíme bez deště a bez snídaně, jen je všude mokro. Míjíme hrad Kámen, v Černošicích přemýšlíme co dál. Jarun zůstává na snídani. Tu potřebujeme taky, ale urgentně s WC. Tuto osvědčenou kombinaci splňuje benzínka, za kterou se rozhodneme jet do Kamenice nad Lipou. Někde v lese projíždíme pěkným statkem u potoka, asi nějaký mlýn a kus dál potkáváme skupinku turistů. Jsme v šoku, protože Hony v jednom z nich poznává kámoše z Pelhřimova, se kterým v zimě jezdíme na lyže. Vídáme se jednou ročně a pak se potkáme tady. A navíc prej jestli nezajdem na pivko, že kus zpátky mají párty v tom hezkém mlýně u našeho společného kámoše z ČB. Špatně se mu to vysvětluje, že chceme jet dál, argumentům nevěřím ani já sám. Se sklopenými hlavami míříme dál. Přes Žirovnici a Počátky se blížíme k Vysočině. Cestou je ve vesničce nějaký dětský den. Potkáváme účinkující – Sněhurka, Popelka, princezny, stánky s pivem a klobásami … potěšíme se aspoň pohledem. Kus dál sedí na mezi celé modré stvoření, napadá mě Avatar, ale pro jistotu se ptám. Paní je Šmoulinka :). Pod lesem stojí vlek za auto pro koně, určitě z něj vystoupí jednorožec, ale nemáme čas si to ověřit. Vysočinu jsme přejeli skoro bezbolestě, sice bajkově méně zajímavé, ale nahoru jetelné cesty a dolů krásné sjezdy. Myslel jsem, že mě nejvíc budou trápit záda a natažené šlachy v předloktí a loket – ne tenisový ale sbíječkový, jako následek rekonstrukce baráku. Teď ale skučím hlavně kvůli bolesti v dlaních. Skoro nemůžu držet řídítka. U hradu Rotštejn jsem našel přídavný grip – kus nějaké pěnové izolace ze stavby, kterou za jízdy držím v dlani. Super to funguje, přehazuji z jedné do druhé ruky a trochu si ulevuji. Další zastávka je Telč, nejdřív veřejné WC (bohužel musím využívat každou příležitost, trávení v háji už od startu a navíc jsem asi předávkovaný magnéziem. Později ho vysadím, raději riskovat křeče ve stehnech než mít stále křeče v žaludku) a pak sámoška. U té se potkáváme s kámošem ze včerejší noci, smutně hlásí, že slivovici ztratil. Po telefonu se domlouvám s manželkou, co by bylo dobré zařídit a být připravené až přijedu, aby se nám rekonstrukce baráku po dobu mé nepřítomnosti moc nezadrhla. Se zájmem mě pozoruje a pak s krásným moravským přízvukem říká: „tam chybělo už jen zorej a zasej“. Za jednou vsí začíná být živo. Na louce polehává omladina, duní muzika. Projíždíme technoparty! A to doslova, pár metrů od mohutných soundsystémů. Duní to parádně, bojíme se přiblížit, aby nám nevyskákaly šroubky z kol. Vypadáme jako exoti, i když by to spíš mělo být obráceně :). Nějaké anglicky mluvící hochy zaujmeme natolik, že se z nás snaží dostat, co jako tady děláme. Moc si neporozumíme. Jednak se neslyšíme, jednak my neumíme moc anglicky a oni jsou úplně na prach. Dál trochu bloudíme, značka je přeznačená, tak se podle instrukcí snažíme držet původní, nyní už neznačené, zarostlé trasy. Dorážíme do Jemnice, kde u stolečku v hospůdce střídáme Loudali, co právě odjíždějí. Doporučují nám polévku. Dáme si jí a při odjezdu dáváme recenze dalším, kteří právě dorazili. Pěkně se tu střídáme. V plánu máme ještě dojet k Vranovské přehradě, ideálně do Vranova, ale nakonec se doplahočíme do Bítova, kde za nás rozhodne místní nabídka. Restaurace s pivovarem je velká odměna. Sjede se nás tam pár, i Jarun nezklamal. Někdo se tam i ubytovává, my chvíli bloudíme po vsi a pak leháme na kraj lesa. Dnes pršet nemá, takže konečně na měkoučké travičce. Těším se, že se vyspím. Bohužel nějakej bláznivej pes nás tam vytrvale vyštěkával a v údolí byla nějaká párty, sice asi dál, ale v noci se to rozléhalo tak, že sem myslel, že mi hrajou za hlavou.

Od startu 481 km, do cíle 630 km, za den ujeto cca 151 km.

 

Den 4., neděle 11.6.2017. I v Bítově je benzínka, takže všechno podle plánu. Chodí SMS, že Vranovská hráz je zavřená, takže se objíždí přes kopec vedle. Nahoru tlačíme, ale pak je to super singlík a parádní sjezd. Dál je to náročné, nejdřív bike, pěkné výhledy do údolí a pak se podíváme přes Dyji i do Rakouska. Bohužel dlouhý sjezd po asfaltu a zpátky stejnou cestou. V obci Šumná vypleníme sámošku. Blížíme se k legendárnímu úseku – údolí Rokytky. Loudání tu už vedlo, kdysi po velkých deštích, takže pamětníci slibují silný zážitek ve velmi náročném terénu. Než se tam vůbec dostaneme, tak je ještě kraťoučké údolí Jeviškovky před Jevišovicemi.  A to je nakonec daleko horší. 2 km jdeme snad hodinu. Každých pár metrů popadané stromy, kolo se nedá ani provlíknout. Údolí Rokytky je naopak nádherné, sem tam kameny, ležící kmeny, ale dá se skoro celé jet, skvělý bajk  v kuse 20 km. Bylo to spíš za odměnu. Na konci jsme sice měnili duši, ale čekpoint11 je za půlkou trasy! Neuvěřitelné! Cíl je sice pořád v nedohlednu, ale psychicky to pomáhá :). Mapový list 36 a 37 nás vede údolím Oslavy. Jdou zprávy, že je to skutečné peklo. Začíná to cestičkou po hodně nebezpečných římsách nad svahem k řece. V našem stavu velmi nebezpečné, ale naštěstí jsme prošli. Pak zajebávka na hrad Levnov, dost kopec, a zpátky opět skoro ferrata. Zase jsme prošli. Teď se pro změnu vyškrábat na kopec na druhé straně řeky. Z toho byl alespoň pěkný sjezd zpátky k řece a pak následoval docela jetelný úsek pod Vlčí kopec. Ten je na druhé straně řeky – další klasická zajebávka, takže se zrovna někdo vrací proti nám a dost na to nadává. A opravdu. Přebrodit, komplet vytlačit, dolů něco sjet, něco vést, přebrodit zpátky. Koukáme na mapu, Náměšť nad Oslavou, kde chceme spát, je už kousek (jak jsme se mýlili!), tak se od začátku Loudání poprvé (a naposledy) koupeme. Voda v řece je sice dost studená, a hloubka tak do půl lýtek, ale už je to vážně potřeba. Navíc se vidíme se, jak jsme v hospodě voňaví. Teď ovšem začal neuvěřitelný masakr. Mělo nás varovat, že na ceduli KČT byl nápis „jen pro zdatné turisty“. Komplet jsme tlačili, nesli a někdy si i podávali kola přes skály na příkrém uklouzaném svahu. Pěšky by to bylo asi moc pěkné, s naloženým kolem je to pakárna. Už ho ani neunesu. Svah je tak příkrý a pěšinka uzoučká, že kolo vedle sebe nejde ani vézt. Kotníky a lýtka mám od nášlapů rozedřené od krve. Jsem znovu zpocenej jak prase. Do toho se, po celodenní dřině, začínalo stmívat. Pár kilometrů nám trvalo dvě hodiny. Už po tmě jsme doklopýtali na zpevněnou cestu a ejhle – letní dětský tábor fungující jako rekreační středisko a zdá se, že v provozu. U venkovního stánku dáváme pivko, v jídelně nám dokonce dali i jídlo – zapečené těstoviny a jako zákusek opečenou sekanou. A ještě nás nechají přespat v chatkách skoro zadarmo! A jsou tam i sprchy! Záchrana v pravý čas. Zase se nás tu pár sjelo. Petr jde spravovat ořech, je dost trudomyslnej. Říká, že jestli to neopraví tak končí. My ale víme, že jestli to někdo opraví tak on. Na sezení venku je zima, ale chvíli to zkoušíme, hlavně čekáme na Jaruna, kterému jsme koupili jídlo. Dorazí po tmě se světly.  Uleví se nám, je v pořádku. Bylo to fakt dost nebezpečné. V jednom místě jsme měli co dělat, abychom prošli ve 3 lidech – navzájem jsme si kola podávali. A Jarun sám po tmě. Ale prej v pohodě, kolo si spustil po laně, které pro tyhle případy vozí sebou! On je prostě plný překvapení :).

Od startu 610 km, do cíle 501 km, za den ujeto cca 129 km.

 

Den 5., pondělí 12.6.2017. Za sebou máme nejlepší noc výletu. V noci trochu poprchávalo a my spali krásně v suchu, v teple v postýlce. I v Náměšti nad Oslavou je benzínka. K Velké Bíteši míříme údolím, kde je spoustu brodů a dál nás čeká nám známý Bílý potok. Naštěstí je daleko méně vody než na výjezdním zasedání, takže to šlo projet skoro suchou nohou. Z výjezdního zasedání si vybavuju krásnej sjezd kamenitým svahem okolo kapliček … a ano, jedeme, nebo spíš tlačíme ho nahoru. Projíždíme Moravskou Knínicí, kde žije legenda cyklotrempingu Honza Vlasák. Jede i tento ročník, který samozřejmě dokončí. Je ročník 1945. Stydím se říct, že jsem unavenej a všechno mě bolí. Přemýšlíme, jestli by nás potěšilo, kdyby cesta vedla přes Budějce. Je dobré mít možnost se zastavit doma? Asi spíš ne. Donutit se zase vyrazit na trasu by bylo obtížné. Za Kuřimí projíždíme okolo rozhledny, předělané z vojenské pozorovací věže, asi bývalý vojenský prostor. Ježíš, tady jsem si na vojně hrál na vojáky! Kopal zákopy, spal se samopalem oblečenej v botách ve spacáku a čekal na poplach. Už jsem to několikrát hledal na mapě, věděl jsem, že to je někde u Brna, ale nenašel to. Až dnes. Přes dva další nesmyslné kopce dojedeme do Tišnova, kde se snažíme vzpamatovat. Čeká nás další obávaný úsek – údolí Bobrůvky s Trenckovou roklí. Organizátoři před tímto úsekem dokonce varují a nabízejí kudy se tomu vyhnout. To by nás (nebo tedy alespoň mě a kluky sem nakonec přemluvil) ale mrzelo, ulehčit si to a nezažít to, co před námi dali jiní. Je to opravdu síla, ale proti včerejšku pohoda. Dnes ještě nejsme prošití. Asi nejvíc záleží na tom, v jaké kondici se Loudal do náročného úseku pustí. A taky v jakém počasí. Po překonání náročného úseku začíná pršet, krátká prudká přeháňka. Schováme se na verandě nějaké chatky. Kdyby začalo o půl hodiny dřív, tak by to na tech kamenech a bahně bylo opravdu o život. Kus popojedeme, projíždíme pastvinami. Já řeším nějaký telefon a začíná znovu pršet. Naštěstí stojím u nějakého seníku, hoši vpředu si vlezli do přístřešku ke kravičkám a prej to bylo super. Míjíme hrad Pernštejn a dál jedeme podél Svratky. Pak od ní vystoupáme na mega kopec ke zřícenině nad poetickou vesničkou Pivonice. Už se vidíme v Bystřici nad Pernštějnem. Zajímavostí letošního ročníku je, že od startu máme jen část mapových listů. Další dostaneme právě až v Bystřici na non-stop benzínce. Celkem je map docela balík, tak asi, aby jsme je netahali najednou. Podle mapy nás čeká sjezd k říčce Bystřici a pak dojet kousek proti proudu do Bystřice, na benzínce vyzvednout mapy, odměna v hospodě. Vše naplánováno. Do Bystřice je to trasérova pomsta, podle komentáře na okraji mapy tato „vsuvka není počítána do celkové kilometráže, je to něco navíc … od nás máte to ZADARMO!!!“ Když do toho vjíždíme, tak zase potkáváme Loudala, co z toho vyjíždí. Vypadá strašně. Ptáme se, jak dlouho to jel. Podle mapy je to tak 5 km. Říká nějaký čas v hodinách, za které by se to mělo dát třikrát. Nechceme si to připustit a moc mu nevěříme, přisuzujeme to jeho stavu, my tam přeci musíme být hned, dyk je to kousek podél řeky. Opět velká chyba. Takové myšlenky mě vždycky nejvíc dostanou. Nebo spíš konfrontace takových myšlenek s realitou. Úsek nahoru dolů, zarostlé cestičky, vodění nahoru i dolů. Nevěřícně koukáme do mapy a ještě ke všemu si asi 3 x říkáme, že už jsme tady na týhle odbočce a už to bude jetelný. O vono ne, znovu jebačka bahnem kolem řeky a do kopce, kam se skoro nedá vyškrábat. A to vše NENÍ V CELKOVÝCH KILOMETRECH. Dost se zmáčknu, k benzínce jedeme po silnici I. třídy a sem za to rád. Mapy si vyzvedáváme se západem slunce. Jdeme hledat hospodu, která by ještě vařila. Doporučená na náměstí je zavřená. Ptáme se místních, ty jen krčí rameny. Sem na dně nejvíc za celé Loudání. Vyšitej, představa, že půjdu spát hladovej mě úplně skolila. Nakonec najdeme Kozlovnu. Chlubí se, že je první z tohoto konceptu. Je mi záhadou, proč by byla zrovna tady, ale vzorně se o nás postarají, tak po tom moc nepátrám. Spaní hledáme v parčíku u nějaké školy. Petr s Honym si ustelou na rohožce před vchodem, stejně budeme pryč, než přijdou první studentky :). Mě přijde, že pohodlnější to bude na trávě, tak jdu kus stranou pod strom. Jarun nás tentokrát v hospodě nestihnul, ale v Bystřici spí, někde u benzínky.

Od startu 736 km, do cíle 375 km, za den ujeto cca 126 km + pár brutálních km ZADARMO.

 

Den 6., úterý 13.6.2017. Setkáváme se až ráno, kde jinde než na benzínce. Nejdřív se musíme dostat zpět na trasu včerejším masakrem. Jede se to krásně, super bajkovej terén, docela si to užívám. Jakej rozdíl, když je člověk čerstvej (tedy úměrně tomu, co už projel). Pod přehradou Vír potkáváme poštu. Má ještě zavřeno, tak čekáme, až otevře a posíláme si odjeté mapy poštou domů – super Jarunova finta. Kdo se s tím má tahat a vyhodit nám je to líto. Nakonec to bude pěkná památka :). Na opuštěné asfaltce kolem přehrady se trápím, ale dál je zas terén, tak se to zlepší. V Jimramově je krásně občerstvení – sekaná, větrník, rádler, kola, … klasická svačinka, normálně pro tři lidi, mě jakžtak zasytí. Když to dnes trochu natáhneme, tak nám na zítra zbude skoro ujetelná vzdálenost. To je lákavé. Na mapě nic nenasvědčuje tomu, že by to měl bejt někde větší masakr. Nebo spíš naznačuje a my to nevidíme. Musíme přejet Vysočinu. Přes zříceninu Štarkov je to opět nošení, dál to trochu jede, ale pak zas tlačíme dlážděnou silnicí na Buchtův kopec. Na Čtyři palice neseme kolo až nahoru na skálu, kam se normálně leze s lanem. Přejíždíme další a další kopečky. Sice jetelné, ale dávají zabrat. Takový jeden travnatý se mi moc líbil, celej sem ho tlačil, tak sem měl dost času se kochat. Sjedeme na další checkpoint v obci Cerkytly. Je tam benzínka, kde prodávají staročeský řízek, což je neuvěřitelně mastnej řízek v nějakém těstíčku, zatavenej s krajícem chleba. Dokonce je možnost si ho ohřát v mikrovlnce. Holt na šopák se tohle neujede. Těšíme se na Toulovcovy maštale, pískovcové skalní město. Je to fakt super, dost tlačíme přes kořeny mezi skalními bloky, ale je to úchvatné. A jetelnější úseky jsou boží. Kluci jedou vpředu, minou odbočku, tak na ně řvu, ať se vrátí. A oni řvou na mě, že tam je to super bajk, že chtěj jet tudy a ne po trase! Srdce bajkera Nezmara nic nezastaví! Zastavujeme se v hospodě v Košumberku. Chceme si dát kofolu, ale pán nám nutí pivo, že kofola není vychlazená. Nakonec si jí dáme a je jak led. Asi potřeboval vytočit sud piva. Jedeme pestrou krajinou, potůčky, skalky, pěšinky. Nic z toho si nepamatuju. Dorážíme do Slatiňan, projíždíme zámecký park, v zámecké hospůdce přisedáme k dalším Loudalům. Chvíle probíráme zážitky, ale oni ještě pojedou dál. My relaxujeme. Jarunovi v poslední možné minutě před odchodem kuchaře, objednáváme večeři. Dorazí později a sní si jí ještě teplou :). Spát jdeme na měkoučkou travičku k zámku. Už jsou teplejší noci, spí se dobře.

Od startu 849 km, do cíle 262 km, za den ujeto cca 113 km.

 

Den 7., středa 14.6.2017. Vstáváme ve 4:30. Máme šílenej plán. Včera jsme moc neujeli, ale prohlídka dnešní trasy neodhalila žádné záludnosti, takže zkusíme jet nonstop až do cíle. Až do noci se světly. Trochu mě mrazí z toho, že jsme tam zas něco přehlédli. Motivuje mě hlavně to, že nezažiju další ráno, kdy si musím sednout na kolo. Nejvíc trpí zadek. Buď sedíme na sedle, nebo v hospodě, pořád ve stejných kalhotách. Hygiena probíhá sice v improvizovaných podmínkách ale pečlivě :), mažu fest, stříkám sprejem s obsahem stříbra … všechno marné. Otlačenino-opruzeniny se změnily v boláky, které je každé ráno potřeba rozmasírovat. Pak už to relativně jde.  Vyjíždíme bez snídaně, že si dáme někde cestou. Míjíme velkolom Prachovice, kolem hradu Lichnice stoupáme na hřeben Železných hor, z kterého je pěkný dlouhý sjezd do Ronova – první možnost snídaně. Potřebujeme benzínku, bez ní to už neumíme, tak jedeme dál do Žlebů super bajkovým úsekem kolem říčky Doubravy. V Golčově Jeníkově doplníme zásoby a jedeme dál, trasa bez záludností, žádné kruté úseky ani terénem ani převýšením. U hradu Sion je připravena trať na závody v biketrialu, my na to nemáme a Peťan odolá :). Silniční úseky střídají terénní vložky, pěkný bike je podél potůčku před městem Kouřim, kde zase vykupujeme sámošku. Jedeme kolem Lipanské mohyly a dál nás čekají silniční přejezdy k Labi. V Kerském lese míjíme legendární hospodu Hájenka. Hony by dal pivo, vlastně my všichni, ale jako vždy jedeme dál. Hony nám to ještě dlouho vyčítá. Zajímavé je bývalé vojenské městečko Milovice, jeho historie je na něm pořád vidět. Dál projíždíme přilehlým bývalým vojenským prostorem – je to zajímavé, úplně vidím tankový útok na kótu dvastapět. Dál to vypadá jak někde v tajze, úplně sem zapadá ohrada zubrů a divokých koní. Dojíždíme do Benátek nad Jizerou. Kde jinde než na benzínce večeříme a připravujeme světla. Naposledy čistíme a mažeme řetězy. To je jediná údržba, kterou jsme za celou cestu dělali. Zase ale několikrát denně. Taky jsme vyměňovali brzdové destičky, jedny jsou na letošní trasu málo. Že to kola vydržela až sem je malý zázrak. Za chvíli se setmí a do Slaného je to 81 km. To už zkusíme dorazit, kolem druhé hodiny v noci bysme tam mohli bejt. Když se pořádně setmělo, tak se ukázalo, že mi v čelovce dochází baterky. Už se nedá jet. Náhradní mám v batery packu, který jsem vlastně nepoužil, tak jdu měnit. Šok. Tyhle jsou sice také 18650, ale mají zapuštěný čudlíček. V packu fungují, v čelovce nedoléhá kontakt. Chvíli improvizujeme vkládáním celofánu z léků, alobalu z tyčinek. Sice to svítí ale nic moc. S Honym jsme udělali výměnu. Dává mi svoje, které dám do čelovky a já jemu moje, které dá do svého batery packu, kterým napájí světlo. Docela nás to zdrželo, teď už je úplná tma. Vjíždíme do lesa a začínáme bloudit. Jezdit jen s mapou bez GPS je ve dne náročné a v noci skoro nemožné. Na každém rozcestí zastavujeme a rozhlížíme se. Zkoušíme cestu, vracíme se, zkoušíme další. Pořádně nedokážeme odhadnout, kde jsme. Projíždíme asi pěknou krajinou, ale nic nevidíme. Stejně tak z návštěvy Mělníka moc nemáme, i když nasvícený má svoje kouzlo. Dál je nekonečná asfaltová cyklostezka podél Vltavy. Vůbec to neubývá. V terénu zase trochu ožíváme, od Vltavy vyjíždíme do Velvar. Odtud až do cíle je to už jen silnice. Na náměstí dorážíme ve 3 ráno. Přesně tomu se říká smíšený pocit. Na skákání radostí není síla. Je na nás vidět, že to opravdu bylo náročné fyzicky i psychicky. Jsem rád, že to máme za sebou a hlavně že jsme to zvládli živí a zdraví. Máme tip na nonstop bar, kde si chceme dát vítězné pivo. Svítí se tam, ale dovnitř se nedoboucháme. Ani se moc nesnažíme, byl to spíš takový povinný pokus a hledat něco dalšího nebo benzínku se nám už taky nechce. Raději už bysme leželi. Navíc zjišťuju, že mám asi defekt, což rozhodlo. Jedeme ke kurtům, i když víme, že nás tam nikdo nečeká. Ráno tam snad někdo bude. Když se ukládáme ke spánku, tak obloha už světlá. Teď se po dlouhé době vyspíme. Žádné brzké vstávání, oblékání se do propocených hadrů s vyhlídkou na nekonečnou celodenní jízdu. Tento pocit těsně před usnutím byl asi nejlepší z celého Loudání. Že už je po všem :).

Od startu 1.111 km, do cíle 0 km, za den ujeto cca 262 km.

 

Den poté, čtvrtek 15.6.2017. Nádherně jsme se vyspali, ze spacáků se soukáme asi až v 10 hod. Na kurtech bohužel nikdo není. Vyhlídka na sprchu a oslavné pivko se nám vzdaluje. Tak balíme, já měním duši. Nakonec se objeví správce a i když nerad, tak osprchovat nás nechá. Má málo vody a raději s ní kropí antuku, než aby sme ji plýtvali na sebe. Jinak tu nikdo není, je všední den ráno, takže si ani nepromluvíme s pořadateli a nemáme možnost jim poděkovat za silnýzážitek. Opravdu je obdivuju, tohle připravit je určitě neuvěřitelně pracné. Jedeme se najíst, užíváme si velký oběd a pár piv. Pohoda. Zaujme nás, že tady se pije na Čépu, tedy na traséra. Je to od něj milé, taková malá omluva za to trápení, co nám připravil. Čekáme na Jaruna. Přespal u Benátek a dnes to dojíždí. Bohužel se ho nedočkáme, v Mělníku má ještě technické problémy, takže se těsně mineme. Nám jede vlak ve 13 hod, do ČB je to dálka. To je nakonec jediná věc, co mě mrzí. Že jsme to společně v cíli neoslavili. V Praze nestihneme ani koupit pivka na cestu, ale naštěstí chodí vlakem stevard s vozíčkem. Předplácíme si u něj všechna piva co má, a on nám je průběžně nosí. V ČB se ještě stavujeme v Zelené ratolesti na jedno pivko, ale spíš ho tak ucucáváme. Na velkou párty to z naší strany moc nevypadá a i když tu večer vypukne zapíjení nezmarského potomka, tak to raději balíme a jdeme si každý po svým.

Hned po Loudání jsem letošní ročník vnímal, jako parádní akci, se spoustou zážitků. Objeli jsme to bez vážnějších problémů, a hlavně bez trvalejších šrámů na tělech a kolech. Naštěstí vyšlo počasí, nezmokli jsme ani jednou, což považuji za zázrak. I tak to ale stálo tolik fyzický i psychických sil, že v prvních týdnech po dojezdu jsem neměl co o Loudání říct, natož psát. Teď už jsem toho asi i dost zapomněl (což je jedině dobře :)) a zbylo jen to nejdůležitější. Překvapivě to opravdu bylo super, a sám se dívím, jel bych zas! Díky parťákům, bez vás bych to nikdy nedal! S vámi kdykoliv kamkoliv.

Zdar V.

Trasa: 32 km, kolem řeky za Meťák, Mezi Tratě, Roudné kolem hřiště, lesem za Včelnou, kolem kolejí na Kameňák, Plav, nad rechle na Heřmaň, sjezd k úpravně vody, po asfaltu na modrou, Vidov, Roudné, Meťák, stezka kolem Vltavy, zajížďka ke Stromovce a pak už do Čéčovky.

Výškové metry: 673 m

Účast: Pavel Kosař, Honza Mareš, Vítek Sirotek, Petr Šikl, Stanley, Pavel Tíkal, Jirka Tuček, Eri, Aleš Peterka, Franta Kubík

Pád: Honza Mareš – Front flip no hands z pěti metrového srázu

Defekt: Honza Mareš – prasklá patka následkem pádu

Trackmaker: Pavel Kosař

GPS: www.sports-tracker.com 

Komentář: Letní sezóna uplynula jako voda a je tu opět ta noční, poklidná, bahnem, sněhem a mrazem provázená, speciálním druhem bikerů očekávaná. Nebyli bychom to my, kdyby nedošlo k minimálně nějakým zmatkům v organizaci a proběhlo vše hladce. Ano, ano, pár dezinformací o čase startu den před i v den samotný. Jeho ukotvení na půl šestou proběhlo všemi dostupnými informačními kanály, už jen scházelo vyhlášení rozhlasem nebo na vlnách regionálních rádií.

Z avizovaných nováčků na startu se vyklubali jen staří známí mazáci, očekávané zápisné se tedy nekonalo. Podpořit skupinu nadšenců s lampami dorazil otužilec Ondra a jako atrakci před vyjížďkou zařadil koupačku nad Jiráskovým jezem. Zřejmě Ondrovi chyběl sociální kontakt se skupinou bikerů, kterým přivykl během letní sezóny, což kompenzoval ukázkou svých mužných svalů a posléze i “párku”. Pokus o iluzi příslušnosti k bikerské obci podpořil cyklokšiltovkou. Krásná práce.

Jako lokalitu pro sžití se s noční krajinou vybral Kosa les mezi Včelnou a Kameňákem, posléze oblast Heřmaňska a Vidovska. Ještě teď slyším Eriho dotazy: “Tudy v létě taky jezdíme?”, nebo: “Jo tak tady jsme!” Prostup terénem byl zkomplikován množstvím popadaných větví následkem nedělní vichřice, vyprošťování zapletených klacků do výpletů kol prodělali téměř všichni. Někteří si dokonce chtěli odvézt domů doslova celý les. Na louce nad Kameňákem zalovil Tuča v baťůžku a vytáhl z něho plechovku zlatavého moku, posléze druhou s mokem tmavým. To bylo najednou radosti. Nakonec i to slíbené zápisné bylo. Znovu krásná práce.

V druhé polovině vyjížďky, na modré nad Vidovem mne to začalo na celopéru hodně bavit. Pěšiny zapadané listím, Tuča přede mnou, pálíme to z kopce a ostatní necháváme za sebou až do chvíle, kdy mi po klacku skrytém pod zmíněnou vrstvou listí sjíždí přední kolo, dostává se do smyku a neovladatelné kolo opouští pěšinu, bohužel i se mnou. Hrana pěšiny končí prudkým hlubokým srázem, trefuji místo mezi stromy, naštěstí. Přední kolo se noří do hloubky, v hlavě mi jede zpomalený film, trefím ten strom v dálce, co si zase zlomím. Šipkou po hlavě s rukama vzad dopadám znovu se štěstím do hluboké vrstvy listí a hlíny. Zastavuji se s nárazem o strom, kolo dopadá přímo na mne. Zvedám se, vzduchem poletuje listí a zvířený prach, čekám kde co začne bolet. V tom přijíždí ostatní a dobírají si mne, že tudy cesta nevede. Hrabu se i s kolem nahoru a vypadá to, že mi nic není. Mně ne, ale kolečko se polámalo, odnesla to patka přehazovačky. Kolo snáším na cestu k Vidovu, kde mi kluci pomáhají sundat řetěz a přehazovačku zavěšenou již jen na lanku, náhradní patku totiž nemám. Tím pro dnešek vyjížďka končí a ostatní mne na střídačku tlačí až do Litvínovic, kde měním kolo a do Čéčovky už jedu za své. Kamarádi díky, do třetice krásná práce.

Čéčovka nás vítá v duchu Halloweenu, nemá to chybu. Debatujeme o pádu, Kosa dodává jako na Rampage, kterou jsem shodou okolností den předem sledoval. Já předvedl bohužel jen pád,ale i tak to byla vydařená akce. Halloweenská fotka na závěr a jede se domů.

Hony.